İşte geçmişten günümüze chat uygulamaları: Yonja, MSN, Tiktok...
İçinde bulunduğumuz yüzyılla beraber internet hayatımızın önemli bir parçası haline geldi. İnsanlarla tanışmanın ve iletişime geçmenin yeni yolları internetle beraber geliştirildi.
13 Ağustos 2019 12:08
126
Chat programı dediğimiz, daha sonra günlük hayatımızın bir parçası haline gelen insanların birbiriyle tanışabildiği ya da tanıdığı insanlarla iletişimini sürdürebildiği uygulamaları sizin için derledik.
226
mIRC
326
MIRC (Madam Khaled Bey Internet Relacy Chat )2000’li yılların başında kullanılan uygulamalardan biridir ve bu alanın en eskilerindendir. IRC sunucularına bağlanılarak kullanılmaktaydı.
426
ICQ
526
ICQ 1995 yılında geliştirilen bir anlık mesajlaşma programı olarak bir dönemin en çok kullanılanları arasında yer aldı. Kısa sürede hayatımızdaki miladını dolduran uygulamanın serverı ICQICQ hâlâ Rusya’da aktif olarak kullanılmakta.
626
Yonja
726
Yonja, başta arkadaş ağı oluşturmak amacıyla yola çıkılan, daha sonra pek çok kişi tarafından tanışma amaçlı kullanılan bir uygulama. 2004-2005 yıllarında özellikle aktif olarak kullanılıyordu. Bir dönemin ICQ’dan daha fazla üyesi olan site.
826
Hi5
926
Hi5, Yonja’ya benzetilen bir uygulama. Türkiye’de nispeten daha az kişi tarafından kullanılsa da Comscore isimli medya analizi şirketinin istatistiklere göre 2007 yılına kadar Myspace’den sonra en fazla kullanılan sitedir.
1026
Windows Messenger (MSN)
1126
MSN, Microsoft tarafından geliştirilen ve 2005’ten 2013’e kadar tanıdığımız ve tanımadığımız insanlarla iletişim kurmamızı sağlayan uygulama. Bir dönemin “ne dinliyorum” özelliğiyle müzik zevkimizi profilimize ekleyebilmemiz özelliğiyle ayrıcalık sağlıyordu.
1226
Facebook
1326
Facebook, bugün sosyal medya olarak andığımız uygulamaların başlangıç noktası. ad soyad bilgisiyle üye olduğumuz ve ilkokul arkadaşlarımızdan akrabalarımıza kadar tanıdığımız herkesle iletişim kurmamıza yarayan platform.
1426
Connected2.me
1526
Connected2.me, 2011 yılından sonra aktif olarak kullanılan, ad soyad bilgisiyle ya da nickname seçerek kullanılabilen ve konuştuğumuz kişinin kimliğini bilmeden sohbet etmenin mümkün olduğu uygulama. Aynı zamanda kimliğiniz belli olmadan, bir kullanıcının size yazdığı gibi sizin de tanımadığımız insanlarla iletişim kurabilmenizi sağlıyor.
1626
WhatsApp
1726
WhatsApp, internet bağlantısı aracılığıyla uzun süre ücretsiz olarak kullandığımız, yazılı, görüntülü ve sesli içerik gönderebildiğimiz uygulamalardan biri. Telefon görüşmesi yapma özelliği de uygulamanın kullanılmasına sebep olan etmenlerden. Çoğunlukla tanıdığımız insanlarla iletişim kursak da yeni tanıştığımız bir insanla iletişimin sürekliliği için kullanılan, akla gelen ilk platform.
1826
Instagram
1926
Instagram'ın amacı fotoğraf paylaşmak olsa da uygulamaya gelen güncellemelerle neredeyse tek başına “her şeyi yapan” bir uygulama halini aldı. Mesajlaşma, 24 saatin sonunda silinen anlık paylaşımların yapılabildiği story bölümü, gönderi paylaşma, ortalama uzunlukta videolar ekleyebilme olanağı tanıyan uygulama, günümüzde bir akıllı telefon kullanıcısının sosyal medya ihtiyacının çoğunu karşılamakta.
2026
Tiktok
2126
Tiktok, 2016 yılının sonlarında Çinli bir firma tarafından geliştirilen bir uygulama. Uygulama, kullanıcılarına müzikal, dans ve oyunculuk alanında 15 saniyelik kısa videolar üretmesine imkan tanır. Türk kullanıcıların da ilgi gösterdikleri uygulamalardan biridir.
2226
Diğer yandan birbirini tanımadan ancak birbirlerinin –çoğunlukla- adına ve fotoğraf bilgisine ulaşarak tanışma imkânı sağlayan çok sayıda uygulama var. Tinder ve Okcupid bunlardan iki tanesi.
2326
Tinder
2426
Tinder, 2012 yılından beri kullanılan, kullanıcılarının sağa kaydırarak karşısındaki kişiye beğenisini sola kaydırarak beğenmediğini gösterdiği uygulama. Sadece fotoğraf odaklı çalışan uygulama, iki kişinin eşleşmesi –karşılıklı birbirini beğenmesi durumunda- birbirine mesaj göndermeleri adına bildirim gönderiyor. Kalanı kullanıcının inisiyatifinde.
2526
Okcupid
2626
Okcupid, Amerika merkezli bir şirkettir ve dünyada yaygın olarak kullanılsa da Türkiye’de son yıllarda daha çok kullanılmaktadır. Çoktan seçmeli sorular aracılığıyla kullanıcılarının birbiriyle yüzde kaç uyum gösterdiğini belirleyerek tanışma ortamı yaratır.