Ipsos araştırması: Kasım ayındaki indirim kampanyalarında tüketicilerin yüzde 80’i online alışverişi tercih etti

Kasım ayındaki indirim kampanyalarında alışveriş yapanların yüzde 80’i interneti tercih etti. İndirim kampanyalarında en çok temizlik ürünü satın alındı.

06 Aralık 2022 11:46

19

Ipsos araştırması: Kasım ayındaki indirim kampanyalarında tüketicilerin yüzde 80’i online alışverişi tercih etti

29

Ipsos, “Kasım kampanyaları” araştırma sonuçlarını açıkladı.

39

21 Kasım-2 Aralık tarihleri arasında 18 yaş üstü 800 kişiyle online yapılan araştırmada “Her yıl Kasım ayının belirli aralıklarında gerçekleşen büyük indirim günlerini ülkemizde bireyler nasıl geçirdi? İnsanları bu yıl bu kampanyalara yaklaşımı ne yönde oldu? Bu tür süreçleri faydalı mı buluyorlar mı? İhtiyaç duyulan ürünlerin indirimli fiyata alabilenler var mı? Alışveriş konusunu tetiklediğini düşünenler var mı? Markaların kampanyalarında uzayan saatler, son günler, son saat uyarıları etkili oldu mu? İhtiyac olsa bile; sırf bu kampanyalara karşı durmak için satın alma yapmam diyenler, tamamen karşı olanlar var mı? Bu kampanyayı çok uzun süre bekleyenler oluyor mu ? sorularına cevap arandı.

49

Kasım kampanyaları sırasında alışveriş yapanların %70’i özellikle bu kampanyaları beklediğini söylüyor. Temizlik ürünleri ve giyim / konfeksiyon bu kampanyalar sırasında en çok tercih edilen ürün kategorileri arasında yer aldı.

59

Kasım ayında alışveriş yapanların yüzde 80’i online kanalları tercih ettiğini belirtiyor

69

Her 10 kişiden 7’si Kasım ayında firmalar tarafından yapılan indirim kampanyalarından haberdar ve bu bireylerin yarısı bu kampanyalar sırasında alışveriş yapmış.

79

Araştırmaya katılanların yarısına göre bu kampanyalar ihtiyaç duyulan ürünlerin iyi fiyata alınmasını sağlıyor. Ancak bireylerin %61’i bu kampanyaların gereğinden fazla alışveriş yapmaya sebep olduğunu düşünüyor. Diğer taraftan her 5 kişiden 1’i bu kampanyalara karşı olduğunu ve her 10 kişiden 3’ü bu dönemde özellikle alışveriş yapmamaya çalıştığını belirtiyor.

89

Ipsos’un Türkiye CEO’su Sidar Gedik verilerle ilgili şu değerlendirmelerde bulundu:

99

"Çin merkezli online alışveriş platformu Aliexpress tarafından 2009’dan itibaren 11 Kasım’larda uygulanan indirimler daha sonra tüm dünyaya yayıldı ve yılın en önemli alışveriş sezonlarından biri haline geldi. Black Friday (Kara Cuma) markası ile onlarca ülkede bir alışveriş çılgınlığına tanık oluyoruz. Cuma gününün İslam dinince kutsal olması nedeni ile halkın çoğunluğunun Müslüman olduğu ülkelerde farklı markalar kullanılabiliyor. Ülkemizde “Efsane Cuma”, “Efsane Kasım” gibi versiyonlarını görüyoruz. Körfez ülkelerinde “Beyaz Cuma” markasının kullanıldığını da duydum. Online alışveriş platformları ile başlamış olsa da diğer alışveriş kanallarına da yayılmış ve oldukça popülerleşmiş bir kampanya dönemi söz konusu. Her on kişiden yedisi bu kampanyalardan haberdar. Haberdar olanların yarısından fazlası ise bu dönemde kampanyalar kapsamında alışveriş yapmışlar. Bu alışverişler hala ağırlıklı (%70) salt online kanallarda yapılıyor olsa da sadece mağazalardan Kasım kampanyası alışverişi yapan %20’lik bir kesim de var. Alışveriş yapanların %70’i ihtiyaçlarını gidermek için bu dönemi beklediklerini belirtiyorlar. “İhtiyaç” kelimesini özellikle kullandım, çünkü en yoğun alışveriş yapılan kategoriler temizlik ürünleri ve giyim. Temel ihtiyaç olmayan elektronik, dekorasyon gibi kategorilerdeki alışveriş oranı düşük. Toplum olarak Kasım kampanyalarına yönelik pozitif bir yaklaşım içinde olduğumuzu söylemeliyim. “İhtiyacım olsa bile bu dönemde alışveriş yapmamaya çalışıyorum” ifadesine katılım oranı sadece %32. Belirttiğim gibi bu dönem ihtiyaçları gidermek üzere beklenen bir dönem. “Kasım kampanyalarına tamamen karşıyım” ifadesine katılıyorum diyenlerin oranı ise sadece %22. Her ne kadar on kişiden altısı bu dönemde ihtiyacından fazla alışveriş yaptığını belirtiyor olsa bile araştırmaya katılanların yarısı bu dönemin “ihtiyaç” duyulan ürünleri uygun fiyatlara alabildikleri bir dönem olduğunu düşünüyor. Yüksek enflasyon ile mücadelede tüketiciler için temel ihtiyaçları en uygun fiyatlarla giderebilmek çok önemli. Çok daha fazla fiyat araştırması yapıldığını ve bu amaçla daha fazla alışveriş noktası ziyaret edildiğini tespit ediyoruz. Kasım kampanyalarının bu anlamda tüketicilere büyük bir fırsat sunduğu kesin."