Araştırma: Türkiye'deki izleyicilerin yüzde 63'ü Dünya Kupası'nı evinden takip edecek

13 Ekim 2022 10:48

17

Digital Turbine, Türkiye’deki izleyicilerin Dünya Kupası sırasındaki davranış ve tercihlerinin yanı sıra markaların tüketicilerle nasıl etkileşim kurabileceğini anlamak ve analiz etmek adına Dünya Kupası Araştırması’nı gerçekleştirdi.

27

Ankete katılanların yüzde 65’i Dünya Kupası’nı televizyondan izleyeceğini belirtirken, akıllı telefonlardan maçları takip edeceğini söyleyenlerin oranı yüzde 43. Ankete katılanların yüzde 63’ü turnuvayı evlerinden takip edeceğini söylerken, yüzde 31’lik kısım turnuvayı Katar’daki stadyumlardan canlı olarak takip edeceğini belirtti. Ayrıca ankete katılanların yüzde 84’ü genel olarak ayda birkaç spor yayınını izlediğini belirtti.

37

Ankete katılanların yüzde 78’i Dünya Kupası ve benzeri turnuvalar esnasında spor uygulamalarında daha fazla vakit geçirdiğini belirtirken, kullanıcıların çoğunluğu maçtan önce veya maçtan sonra spor uygulamalarını kullandığını ifade etti.

47

Uygulamalar özelinde ise, katılımcıların yüzde 31’i Dünya Kupası’nı izlerken en çok sosyal medya uygulamalarında vakit geçireceğini belirtirken, yüzde 28’i spor mobil oyun uygulamalarında, yüzde 21’i spor haber uygulamalarında ve yüzde 13’ü ise mesajlaşma uygulamalarında daha sık vakit geçireceğini belirtti. Kullanıcıların yüzde 78’i Dünya Kupası’nı birden fazla cihazdan takip etmenin önemli olduğunu söyledi.

57

Ankete katılanların yüzde 74’ü Dünya Kupası esnasında karşılarına çıkan reklama dikkat edeceğini ve hatta tekrar izleyeceğini belirtirken, yüzde 71’i reklamını gördükleri ürünü satın almayı düşüneceğini belirtti. Yüzde 66’sı ise ürünü reklamı gördükten 2-3 gün içerisinde satın alabileceğini söyledi.

67

Ankete katılanların yüzde 56’sı Dünya Kupası sırasında karşılaştıkları reklamların komik ve ünlü bir kişi barındırmasının önemli olduğunu düşündüğünü ifade etti.

77

Anketin sınuç kısmında şu ifadeler kullanıldı: "Dünya Kupası döneminin reklamverenler ve markalar için mobil kanallarda, ürün satışlarını veya marka bilinirliklerini artırmalarını da sağlayabilecek devasa hedefleme seçenekleri yaratıyor gibi görünüyor. Reklamın komik ve yaratıcı olması durumunda, izleyicilerin reklamını gördükleri bir ürüne ilgilerini arttırıyor ve satın almaya yaklaştırıyor."