DİĞER
"Bu silah heykelleri savaş imajları gibi geçirgen. Bakışlar karşı tarafa bir şeylere temas etmeden de geçebilir ve boşlukla kamufle olmuşlardır. Burada boşluk ikinci bir unsur olarak yer alır. Kavram da burada gizlidir. Boşluk nesnenin aynısı olan fakat görünmeyen, bize gösterilmeyen tarafıdır."
Türkiye’de foto-gerçekçilik akımının ilk temsilcilerinden olan Nur Koçak henüz öğrencilik yıllarındaki çalışmalarıyla, bedeni belirli kalıplarla zapteden resim geleneğine mesafe alır....
İhsan Oturmak'ın cezaevinde resim eğitmeni olarak geçirdiği dönemden yola çıkan "Açık Stratejiler Dizisi" sergisi izleme/gözleme pratiklerinin günümüzdeki politik anlamlarını karşımıza getiriyor
Doğa, yok olmakta olan bir arka plan. Her zaman orada olmuş, ama yakın bir gelecekte orada olmama ihtimali var
Sylvia Plath'in daha önce yayımlanmamış romanına ne oldu, Salinger'ın tüm metinleri yayına hazırlanıyor, Uluslararası Arap Kurmaca Ödülü'nün kısa listesinde kadın yazarlar çoğunlukta...
Erkan Özgen Barselona'daki Giving Voices adlı sergisiyle, arzu nesnesi ya da turistik obje olarak savaş aletleriyle ilişkilenen insanların karşısına şiddetin öznesi olanların hikâyelerini koyarak dilin ve belleğin sınırlarını sorguluyor
CANAN, aşılması imkânsız Kaf Dağı’nı, bilinçdışımızdaki ve bize öğretilen anlatılardaki hâliyle cennet ve cehennemi yıkmayı, bunu yaparken de tüm kavramları dönüştürmeyi seçiyor
Bütün politik mesajlara rağmen, aşırı politik bir Documenta yoktu karşımda. Çünkü politik olanı duygusal olanla, varoluşsal deneyimle birleştirmeyi amaçlayan yapıtlar çoğunluktaydı...
Şener Özmen: Aidiyet sorunum hiç olmadı, ne de kimlik bunalımlarım, “yurt” mefhumuna gelince, 21. yüzyılda biz Kürtleri panzerlere bağlayıp sürükleyenlerin bir yurdu var, büyük mü büyük...
Memleketin en sivri dilli sanat eleştirmeni Ali Şimşek yine her zamanki gibi “her şeye karşıydı.” Biz mi Şimşek’e alıştık, yoksa Şimşek’in eleştirelliği artık sanat dünyasının bir parçası mı oldu?
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık