DİĞER
“Haber üreten yazılımlar, 2008 ekonomik krizinden en fazla etkilenen sektörlerin başında gelen medyada bir fırsat olarak görüldü. Gazetecilere kıyasla çok daha fazla haberi, çok daha ucuz ve hızlı bir şekilde üretebilen yazılımlar, insanların aksine hastalanmadan, şikâyet etmeden ve zam istemeden çalışabiliyordu. AP’nin bir yöneticisine göre yazılımlar aracılığıyla haber üretimi, gazetecilerin yaratıcı ve eleştirel bir faaliyet olarak gazeteciliğe daha fazla zaman ve enerji ayırmasını sağlayacaktı...”
"Yerleşik normların altında yatan kaosu fark etme becerisine sahip, Amerikan kültürünün belagatli ve soğukkanlı bir yorumcusuydu Didion. Sargıyı dikkatle çözer, sonra parmağını yaranın en acıtacak yerine ustalıkla bastırırdı."
"Girişimci gazetecilik medya sektörünün her alanında kural haline getirilmeye çalışılan güvencesiz ve esnek çalışmayı sahiplenerek bunu bir avantaja çevirmeye çalışmaktadır. Ancak bu avantaj yatırım alanının ve hedef kitlenin sınırı nedeniyle çok az sayıda patron için olumlu, çok büyük sayıda güvencesiz çalışan içinse olumsuz bir sonuç doğuracaktır."
Gökçer Tahincioğlu: Edebiyatın kalıcılığı, sonraki kuşakların bugünkü politik atmosferi anlaması açısından mühim. Bunu haberle yapmanız mümkün değil. Ve işin en temelinde yine bahsettiğim kaygı yatıyor elbette; bir roman yazmak istiyordum
Hayatınızın bir dönemini aynı ortamlarda yan yana yaşadığınız bir insan yıllar sonra kendi hayatını anlatır, birkaç sahnesinde sizin de şöyle bir görünüp kaybolduğunuz uzun bir anlatıdır bu...
Lütfederlerse sayfa vardır, lütfederlerse haberi girersin, lütfederlerse… Kimler onlar? Bir yazar, aktör, müzisyen vs. ölümü dışında kültür sanat haberlerinin ne kadar önemli olup olmadığına karar veren gazete patronları ve yöneticileri...
Sadece Türkiye'de değil dünyada da kültür, siyasî ve sosyal değişimlerin silahı artık. Hangi sanat dalının, hangi sanatçının destekleneceğini siyasî hizalanmalar belirliyor...
Bu insanlar mesleklerini yaparak geçinebildiler, kendilerine birer hayat kurabildiler. Bugün artık mümkün olmayan şey ne yazık ki bu. Medyanın tüm alanları için geçerli belki de ama kültür sanat medyası için daha yakıcı bir sorun.
Kültür-sanat gazetecileri, mesleklerinin durumunu, kültürel iktidar tartışmasını, ve varsa eğer çıkış yolunu anlatıyorlar...
Evet, bugün "hâlâ" mümkün mü ve neden olmasın diye sormak istiyoruz, o gemiyi beklemeye ama umutla beklemeye devam etmek istiyoruz...
Filiz Aygündüz'le dünden bugüne kültür sanat haberciliğini, bu alandaki deneyim, gözlem ve tavsiyelerini konuştuk...
Türk medyasında kültür sanat gazetecilerinin üvey evlat muamelesi gördüğünü düşünüyorum. En azından benim çalıştığım "muhafazakâr" gazetelerde, televizyonlarda bu böyle oldu. Meslekte 27 yıllık gözlemim budur. Ötesi yok...
Daha Fazla
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık