DİĞER
"Samimi ve içini döken romanlar feminenlikle ilişkilendirilirken, büyük, devasa, karmaşık olay örgülü romanların maskülenlikle ilişkilendirilmesi, hiçbir işe yaramayan bir önyargının hayatta kalmasını sağlıyor ve sonuç olarak erkekleri ve kadınları belirli konular hakkında yazmaya mahkûm kılıyor..."
Yeni çıkan, yeni baskısı yapılan, yayınevleri tarafından bize gönderilen, dikkatimizi çeken; okumak ve üzerine yazı yazmak için ayırdığımız bazı kitaplar...
"Cevat Çapan, şiirini bir sahne kuruluşu gibi tasarlar. Önce sesinin notasını işitiriz, kırk makamı ezbere bilen şair çoğu kez pes bir notadan girer; hitabî şiddetten arınmış, klasik musikinin pes perdelerinden puslu bir cümledir sahne yaratma deneyiminin girişi."
"Müstehzi başlığına kanıp bu eseri çam ve deniz kokulu bir ‘bilgelik edebiyatı’ örneği, imrendirici bir hatırat niyetine okuyanlar olacaktır. Oysa Çapan her birimizi ekolojik ve zihinsel coğrafyamızın ne büyük bir hız ve şiddetle bir başka coğrafya’ya dönüştüğünü, dönüştürüldüğünü sorgulamaya çağırıyor."
Doğan Hızlan: Hangi televizyon kanalında bir edebiyat programı var? Bir yazarın, sanatçının hayatının diziye uyarlandığını gördün mü? Caz, yok! Saz, yok! Klasik müzik, yok! Biz neyiz? Birisi bu soruya cevap versin? Hiçbir şeyiz…
"Coğrafya kaderdir” sözünü sahipleniyoruz ve bunu önemli buluyoruz, ama aslında demek istediğimiz tam olarak “kader” değil
Zülfü Livaneli: İkinci Dünya Savaşı’nda şimdi bizim gidip gıpta ile seyrettiğimiz Avrupa şehirleri yanıyordu. Biz o zamanlar burada rahattık, ama şu an tam tersi...
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık