DİĞER
“Bu kulağa komik gelebilir, çünkü kitap yapmak oldukça önemli bir şey, ama işimden çok fazla şey beklersem çok yaratıcı olmayacağını anladım. Yaratıcı olmak için biraz dikkatsiz, biraz serbest hareketli olmanız ve işlerin nasıl sonuçlanacağı konusunda çok fazla endişelenmemeniz gerektiğini keşfettim."
Tokarzcuk’un romanını belirli bir kategoriye yerleştirmek mümkün değil. Bir yandan bir dizi cinayet çözülmeye çalışıldığı için bir nevi polisiye. Ama doğada hayvanlarla beraber tek başına yaşama arzusu duyan, bezelye deneyini yeniden yapıp kendi gözlemlerini not alan kadının hikâyesi içinden cinayetlere bakılınca bir nevi masal, tabii yetişkinler için.
Asuman Susam: İnsan da canlılar arasından bir canlı. Dil ve düşünceyle ele geçirdiği dünyada, kendini ondan ayırarak, onun dışına çıkarak kendini tanrılaştırdı...
Beckett’ın 2014’te okurla buluşan Echo’nun Kemikleri öyküsünü taşıyan izlek değil, izleğin içinde salınan kelimelerin referansları. Beckett bu Joycevari anlatım tarzıyla Echo’nun Kemikleri’ni bir hikâyeler ağı olarak örüyor
Kayıp kemikler ülkesinin sırlarını aydınlatmada belki de tarihçilerden daha fazla edebiyatçılara iş düşüyor. Tarihi yamultmak mümkündür. Ama edebiyat, tabiatı gereği doğrulara dayanmak zorunda olmadığından eğilip bükülemez, değiştirilip tahrif edilemez
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık