DİĞER
Macit Koper, Enis Batur, Sevgi Şen, Murat Narcı, Alper Beşe, Bilge Taş, Volkan Çağan, Erkan Irmak, Zeynep Uysal, Oğuz Demiralp, Jale Özata Dirlikyapan ve Mehmet Atılgan yazdı...
Anayurt Oteli’ni okuyup bitirenler Zebercet’tir. Başlayıp orasında burasında bırakanlar da Zebercet’tir. Hiç okumayanlar, Zebercet olduklarını bilmiyorlar daha...
Türkiye’nin ne Batılılaşmış ne de köylü kalmış kitlelerini temsil eden Zebercet, Türkiye’yi temsil eden Anayurt Oteli’nin içine kendisini kapatır ve yalnızlaşır. Bu bir kaçıştır...
Zebercet’le anlatılan, dile gelen arasında bir çatlak vardır; sebep belirsizdir ve her zaman belirsiz kalacaktır. “Ne oldu” sorusu, burada da bir karşılık bulamayacaktır...
Zebercet’i modernist edebiyatın tanımlarıyla bağdaştırabiliriz ama geriye cevaplanması güç bir soru kalıyor: ülkenin içinde bulunduğu siyasî ve iktisadi koşulları düşündüğümüzde o tarihlerde neden böyle bir hikâyenin kaleme alındığı...
Zebercet’ten Cumhuriyet’e “Anayurt Oteli”nde alt başlıklar halinde incelenen temalar, bir yakın okumaya girişecekler için “geriye ne kaldı” dedirtecek denli geniş bir yelpazede...
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık