DİĞER
"Ama çizgi film cinlerinin dudakları bildiğiniz insan dudağı. Bir dudağı yerde, bir dudağı gökte bir cin çizemezsiniz, soyut resim yapmıyorsanız. Bu mümkün değil. Ama küçücük bir kızken bu benim dimağımda mümkündü. Gelin görün ki torunlarımın hayallerine sınır getirdiler, şimdi onlara Alaaddin’in cininin bir dudağının yerde, bir dudağının gökte olduğunu nasıl anlatacağım?"
Kötü illüstrasyonun metni berbat edebileceğine işaret eden Bulgar sanatçı Iassen Ghiuselev’in vurguladığı gibi, okura estetik bir deneyim vaat eden iyi çizimler hikâyeyi derinleştirirken umulmadık bir bakış açısı sunabilir
Çağımızda “görme odaklı” bir yazının ağırlık kazandığı tartışmasızdır. Ayrıntılar azalmakta, kitap boyutları incelmektedir; söyleneni hızla anlatma arzusu sezilmekte, kısa öykü sevilmektedir... Söz ve göz artık yan yanadır
Kitap kapağı tasarımı sadece yazı ve görselleri birleştirmeyi değil, okumayı ve analitik düşünmeyi öğretiyor. Kitabın içinden fikri görsel olarak iyi yorumlamak ve tasarım prensipleriyle uygulamak yoğun ve detaylı bir tasarım süreci gerektiriyor
© Tüm hakları saklıdır.
↑ Yukarı çık