Koronavirüs

'Karantina koşulları uygulanmadı' iddiası ve Migros'un yanıtı

Migros, sürecin Sağlık Bakanlığı'nın belirlediği kriterlere göre sürdürüldüğünü açıkladı

15 Nisan 2020 14:09

Migros’un Beylikdüzü şubesinde, bir personelin Koronavirüs'e yakalandığı ve kendisiyle temasta bulunan birçok işçinin karantinaya alınmadan çalıştırılmaya devam ettirildiği öne sürüldü. Migros ise iddialarla ilgili olarak, sürecin Sağlık Bakanlığı’nın belirlediği kurallara göre sürdürüldüğünü, aksi bir uygulamanın söz konusu olamayacağı açıklamasını yaptı.

Birgün'den Merve Atıcı'nın haberine göre bir personelinde Koronavirüs tespit edilen Migros’ta, enfekte olan diğer işçiyle birlikte çalışan personelin karantinaya alınmadığı iddia edildi. Ancak Migros yönetimi;
T24'e, "insanların, gıda başta olmak üzere başlıca ihtiyaçlarının karşılanmasında bugünlerde kritik işlev gören bir kurumun salgın konusunda dikkatsiz davranmasının hayatın olağan akışına ve rasyonel yönetim esaslarına uygun olmadığı, bütün sürecin Sağlık Bakanlığı'nın salgına karşı önlemlere ilişkin direktiflerine uygun olarak yürütüldüğü, pozitif vakalar ve yakın çevrelerinin izolasyon süreçlerinin şirket değil bakanlık tarafından yürütüldüğü" iletildi. 
Birgün'ün haberinde, elektronik bölümünde görev yapan bir personelin Koronavirüs testinin pozitif çıktığı, Beylikdüzü mağaza yönetiminin söz konusu personelle yakın temas içinde olan çalışanlardan "kendilerini 10 gün süreyle evlerinde karantinaya almalarını istediği" belirtilmiş, ancak "bu personelin karantinanın üçüncü gününde geri çağrılarak şubede 'ayaküstü' gerçekleştirilen doktor kontrolünün ardından çalışmaya devam edilmesi kararı verildiği" öne sürülmüştü.
Migros’un Beylikdüzü şubesinin yöneticileri ise, iddialarla ilgili olarak açıklama yapma yetkilerinin olmadığını söylediler.

TIKLAYIN - Migros İcra Başkanı Özgür Tort: Telefonla sipariş uygulamasını başlatıyoruz