Bir yanda ihtarnamelere karşın İstanbul Park Pisti’ni boşaltmamakta direnen Intercity’nin patronu Vural Ak, diğer yanda ihaleyi kazanan ve her ay devlete ciddi miktarda kira bedeli ödemesi yapmaya hazır yeni işletmeci. İşin ilginç yanıysa İstanbul Park’ın cüzi miktardaki kirasını bir yıla yakın süredir ödemeyen Vural Ak’ın açılan ihaleye katılmadığı gibi pisti yeni işletmeciye devretmemekte direniyor olması.
Vural Ak bu gücü nereden alıyor bilinmiyor ama bilinen Vural Ak’ın ‘hukuksuz’ tutumuna kayıtsız kalan yetkililerin pist için gereksiz yere ihale düzenlediği! Madem Vural Ak’ı pisten çıkarmıyorsunuz neden boş yere ihale düzenliyorsunuz?
Ortam için ‘kaos’ demek gerekli zira gerçekten de ortada kaotik bir durum mevcut. Aslında bakarsanız her şey fazlasıyla açık ama!.. Intercity’nin patronu Vural Ak açık hava galerisi, otopark ve kendi araçları için kullandığı piste uzun süredir kira ödemiyor. Vakıflar Genel Müdürlüğü de Vural Ak’a ‘artık dur’ diyor. İhale açılıyor ve Intercity’nin girmediği ihaleyi başka firma kazanıyor. Kazanırken de 2026’da İstanbul Park’a Formula 1’i getirme şartını kabul ediyor.
İhaleyi kazanan pistin yeni işletmecisi Formula 1’in geride kalan hafta sonu İtalya’da gerçekleşen ayağına gidiyor ve F1’in yeniden Türkiye’ye gelmesi için girişimlere başlıyor. Gelin görün ki Vural Ak, ‘hukuksuz’ şekilde boşaltmadığı pisti ‘devletin’ ikazına karşın yeni işletmecisine devretmiyor. Bu da sadece Türkiye’de yaşanır! Kira ödemiyorsun, ihaleye girmiyorsun, devletin gönderdiği ‘pisti boşalt’ ihtarnamesiyle açıkça dalga geçiyorsun.
Daha komiği İstanbul Park Pisti’ni giden yollardaki kara yolları tabelalarında kocaman ‘Intercity’ logosu yer alıyor. Bunun reklam bedelini hesaplamak olası değil elbette ki. Acaba Vural Ak, pisti eninde sonunda boşalttığında kara yollarındaki tabelalarda ‘Intercity’ logosu yer almaya devam edecek mi?
Bir kez daha sormakta yarar var; Vural Ak bu gücü kimden alıyor?