Alex Akimoğlu

06 Temmuz 2024

Müzisyen, kompozitör, rock şarkıcısı, pentatloncu, atlet: Lüks dünyası, markalarının tanıtımı için yeni yüzler arıyor

Bir zamanılar daha çok sinema yıldızlarının boy gösterdiği tanıtım panolarında yeni marketing arayışlarının sonucu olarak başka disiplinlerden gelen kişilikler görmeye başladık

Moda dünyasının tanıtım için medyatik kişiliklerle iş birliğine gitme stratejisi uzun yıllara dayanıyor. Marka, anlaştığı ikonla el sıkışarak kontrat süresince "elçi "olarak lanse ediyor. Tabii ki yüksek bütçelere mâl olan bu iş birliklerinde sadece markanın imajını yansıtmak, başka markalara ait ürünlerle poz vermemek gibi şartlar koşuluyor.

Bir zamanılar daha çok sinema yıldızlarının boy gösterdiği tanıtım panolarında yeni marketing arayışlarının sonucu olarak başka disiplinlerden gelen kişilikler görmeye başladık. Spor dünyasının moda ile iş birliğine gitmesi sonucunda bu alanda isim yapmış sporcuların moda dergilerinde poz vermeye başlaması dönemi de başlamış oldu.

Lüksün eli bükülmez tröstü LWMH grubunun en prestijli markalarından biri olan Louis Vuitton'dan gelen son habere göre Fransız asıllı rugby şampiyonu Antoine Dupont markanın yeni elçisi olmuş.

Antoine Dupont

Louis Vuitton, yüzücü Léon Marchand, bisikletçi Enzo Lefont gibi sporcularla başlattığı moda-spor iş birliğini gelenekselleştirme yolunda ilerliyor.

26 Temmuz-11 Ağustos tarihleri arasında Paris'te gerçekleşecek olan "Paris 2024 Yaz Olimpiyat Oyunları"nın sponsorlarından olan LWMH, olimpiyat madalyalarının tasarımı için, bünyesinde bulunan prestijli mücevher markası Chaumet'yi görevlendirmiş. 

1998 yılında Judith Milgrom tarafından Paris'te kurulan ve "ulaşılabilinir lüks markası" kategorisine giren Maje ise yeni sezon tanıtım spotları için elçi olarak Elodie Clouvel'i seçmiş.

Elodie Clouvel

Fransız kadının estetik özelliklerini taşıyan Clouvel, yüzücü olarak başladığı spor kariyerine atlet ve modern pentatloncu olarak devam etti. 2016 Rio de Janeiro Olimpiyatları'nda elde ettiği başarı ile de tanınan Clouvel, tasarımına imza atacağı kapsül koleksiyon ile markanın cirosunu yükseltmeyi hedefliyor.

Moda endüstrisinin en önemli spor markalarından biri olan Diesel ise, ünlü bir kişiliğe kapsül koleksiyon tasarlatma modasına uyarak Damiano David ile el sıkıştı. İtalya'nın tanınan genç rock grubu Maneskin'in solisti olan David, imzalayacağı koleksiyona paralel olarak markanın görsel elçiliğini üstlenecek.

Damiano David

Şüphesiz, kişilik-marka uyuşması, müşteri kitlesi üzerinde yaratacağı etki gibi kriterler, ince elenip sık dokulduktan sonra karar aşamasına geliniyor ve iş birliğine gidilecek kişinin kapısı çalınıyor.

Rock şarkıcısı David, sembolizm akımına duyduğu özel ilgi ile biliniyor olsa da dengeli özel yaşantısı ile de "alkol, uyuşturucu gibi alışkanlıkları olmayan temiz rockçu çocuk" imajını yaratmış durumda.

Yaratıcı jeans koleksiyonları ile şık – spor tarzın öncüsü olan Diesel ve David iş birliği balaklım nasıl bir sonuç yaratacak.

Lüks dünyasına hızı giriş yaparak Holywood'un fetiş markalarından biri haline gelen Amiri ise tanıtım trendlerine uyarak Güney Koreli K-Pop grubunun solisti Sunwoo'yu marka elçisi olarak atamış.

Sunwoo

2013 yılında, İran asıllı Mike Amiri tarafından kurulan Amiri markası, kimliğini "skate kültür"den esinlenerek tasarlanmış. 1950'li yıllarda doğan ve moda dünyasının vazgeçilmez esin kaynaklarından biri olan Kay Kay kültürü, birçok markanın da omurga kemiğini oluşturuyor.

Amiri, Kay Kay kültürü ile harmanladığı punk-grunge tarzı ile genç lüks tüketicisine kısa sürede ulaşma başarısını elde etti. Amerikan gençliğinin "Paran varsa Amiri'ni göster" şeklinde slogan tuttuğu marka romantizm ve şıklık kattığı erkek koleksiyonu ile ilgi çekiyor.

T-shirt, sweatshirt, kot pantolobn gibi sokak giysisi kategorisine giren ürünleri astronomik rakamlara satma stratejisi güden Amiri'nin Çin, Kore, Japonya gibi ülkelerin genç tüketici kitlesini etkilemek amacı ile K-Pop grubunu elçi olarak seçmesi akıllıca bir hamle.

Huzurlu hafta sonları.

Alex Akimoğlu kimdir?

Alex Akimoğlu, 1976 yılında Fransa'ya giderek Sorbonne Üniversitesi Fransızca ve Joffrin Byrs Akademisi moda tasarımcılığı bölümlerini bitirdi. Aynı zamanda École Supérieure de Journalisme'de (Gazetecllik Yüksek Okulu) öğrenim gördü.

Pierre Cardin, Jean Louis Scherrer ve Japon markası Hanae Mori'de tasarımcı olarak Paris ve Tokyo'da kariyerini sürdürdü.

London Kent University, İstanbul Ticaret Üniversitesi ve İstanbul Bilgi Üniversitesi moda tasarım bölümlerinde akademisyen olarak görev aldı.

Radikal gazetesinde başladığı moda yazarlığına (1997-2007), Referans gazetesinde “Moda Ekonomi” köşesinde (2009 - 2010), İstanbul Life m.o.d.a İstanbul köşesinde (2010 - 2019), ELLE Türkiye dergisinde ELLE Son Bakış köşesi ile devam etti.

2020 yılından beri T24'te yazıyor.