Moda endüstrisinin önemli dallarından biri olan “Lengerie” (iç çamaşırı) sektörüne yeni bir nefes getirmeye aday gibi görünen Du Ciel, Almanya’dan sonra küresel anlamda da ses getirmeye başladı.
Tasarımlarında kaşmir, ipek gibi soylu materyaller kullanan ancak fiyat skalasını geniş kitle yelpazesine uyum sağlayacak yönde şekillerinden Sinkovskiy, hızlı moda devi Zara’nın son yıllarda hedeflediği stratejiden etkilenmiş gibi görünüyor.
Kalite ve tasarım çıtasını yükselterek lüks marka müşterisine göz kırpmak yani daha ulaşılabilinir lüks marka postu giymek stratejisi olarak da nitelendirmek mümkün.
Tasarımcı, “string caviar, string nuage” gibi isimler vererek tasarladığı süper minimal iç çamaşırı ve mayo modelleri ile tanınıyor. Pop kültürü ve seks olgusunu ilham kaynağı alarak koleksiyonlarına yansıttığını belirten Sinkovskiy, bitpazarları ve sex shop’ların ise en büyük esinlenme noktaları olarak gördüğünü vurguluyor.
1900’lü yıllarda tek parça korse çilesini çeken kadınlar, daha sonraları korsenin ikiye bölünmesi ile biraz olsun rahatlamış olsalar da asıl vücut hürriyetlerini 1910’lu yıllarda elde etmeye başladılar.
1920’li yıllara gelindiğinde Coco Chanel’in etkisi ile korse saf dışı bırakılırken bu kez de “boyish form” akımı boy gösterdi. Margareth Codelle adlı bir korsecinin yarattığı sütyen modeli göğüslere baskı yaparak androgyne bir görüntü sağlıyordu. Kadınlar spor yapabiliyor, araba kullanabiliyor, plaja gidip denize girebiliyorlardı.
Kadın iç çamaşırı anlayışı o yıllardan itibaren oluşan moda akımlarına paralel olarak değişime uğrayarak günümüze kadar geldi.
1950’li yıllarda göğüsleri ön plana çıkarmak, 60’lı yıllarda jartiyerin yaratılması gibi gelişmeler 1980’li yıllarda lycra ve elastiğin materyal olarak kullanılmaya başlanması ile birlikte radikal değişimler başladı. Fransız tasarımcı Chantall Thomas yaratıcılığını iç çamaşırı tasarımlarına yönlendirerek bu sektörün arka plandan vitrine çıkışını sağladı.
Lengerie sektörü 80’li 90’lı yıllardan itibaren lüks markalarının da radarına girerek ana koleksiyonlarına paralele olarak iç çamaşırı tasarlamaya başladılar.
1977 yılında Roy Raymond’un lanse ettiği Victoria’s Secret ise, show yönü ön plana çıkarılmış bir marka olarak, iç giyim sektörüne sınırlarını genişletme olanağı sağlamış oldu.
Kazakistan’dan Düsseldorf’a gelerek hayalini gerçekleştiren Maria Sinkovskiy’nin 2025 yılının en seksi markası olarak gösterilmesi bir hayli umut verici.
Mutlu hafta sonları…