2025 sezonu ilkbahar-yaz koleksiyonlarının sunulduğu moda haftaları zincirinin son halkası olan Paris, defileler maratonunun kapanışını yapmış oldu.
New York, Londra ve Milano’dan sonra devreye giren sanat ve modanın başkenti, bir hafta boyunca lüks dünyasının 66 prestijli markasını ağırlayarak 2025 yaz sezonu trendlerine son noktayı koymuş oldu.
Genel olarak öne çıkan eğilimlere bakıldığında, sessiz lüks akımının devamı olarak androgyne siluetlerin, başta Miu Miu ve Saint Laurent gibi trendleri yönlendiren markalar olmak üzere birçok tasarımcının merceğinde olmaya devam ettiğini görüyoruz.
Miu Miu
“Working girl” (çalışan kadın) anlayışına yeni bir vizyon getirmeye çalışan tasarımcılar, aynı zamanda genç neslin kalite ve minimalizm ilişkisini kavramalarına yardımcı olmayı hedefliyorlar.
2025 yaz sezonunun eğlenceli trendlerine göz atmak istersek, geçtiğimiz sezonlarda empoze edilen ve “bloomers” olarak adlandırılan süper mini şortların bu kez fantezist külot şeklinde tasarlanarak sokağın beğenisine sunulduğunu görüyoruz.
Aksesuar eğilimlerinde ise XXL güneş gözlüğü formlarının ve 2010 yılının estetik anlayışı olarak doğan çizme şeklindeki basket pabuçların tekrar vitrine çıkacağını düşünüyorum. Converse, Nike gibi spor ayakkabı markaları kadar Dior örneğinde olduğu gibi bazı lüks markaların da bu trende destek vereceği öngörülüyor.
Astronomi ve fizikten esinlenip teknolojiyi marka kimliği olarak sunarak doğan Coperni markası, defileler zincirinin Paris halkasının en beklenilen defilesi oldu.
Arnaud Vaillant ve Sébastien Meyer ikilisi, 2022 yılında çıplak olarak podyuma çıkardıkları ünlü manken Bella Hadid’i püskürtme tekniği ile beyaz bir elbise giydirerek dünya basınının ilgi odağı olmuşlardı.
Coperni, 2025 yaz sezonu koleksiyonunu Disneyland Paris’te sunmayı seçerek bir ilke imza atmış oldu. Şehirden bir saat uzaklıktaki çocukların hayali kasabası, bu kez bir moda gösterisine ev sahipliği yapmış oldu.
Defilenin açılışında sunulan mavi, beyaz, kırmızı, siyah renklerdeki Mickey desenli t-shirtün, birkaç gün önce internet üzerinden satış yapan Vinted platformundan 8 avroya satın alnınmış olmasının ortaya çıkması mini bir skandala neden olsa da Coperni’nin prensesleri Disneyland’a hareket getirmiş oldu.
Moda haftaları zincirinin kapanış defilesini gerçekleştiren lüks sektörünün dev markası Louis Vuitton, mekân olarak Louvre Müzesinin avlusunu tercih etmişti.
1989 yılında, dönemin Fransa Cumhurbaşkanı François Mitterand’ın onayı ile Çinli mimar Ieoh Ming Pei tarafından tasarlanan cam piramidin önünde gerçekleştirilen 2025 yaz sezonu defilesi gerçek bir gösteri niteliği taşıyordu.
Kişiliği ile son yılların ilgi ile izlenen moda figürlerinden biri olan Arjantinli manken Mica Arganaraz ‘ın açılışını yaptığı defilenin markanın çıkış noktası olan valizlerden tasarlanmış podyumu ilgi çekti.
Fütüristik deneylerini, dönem arşivleri ve duygu analizleri ile birleştirerek tasarlamayı seven markanın kreatif direktörü Nicolas Ghesquiére, bir kez daha bu prestijli markanın bulunduğu seviyeye yaraşır bir koleksiyona imza atmış oldu.
1974 yılında Macar Heykeltraş Erno Rubik tarafından icat edilen mekanik bulmaca “Rubik Küpü”nden esinlenerek hazırlanan ve 1250 LV logolu valiz ve bavul formlarından oluşan mekanik podyum, Louis Vuitton’un enerji dolu, güçlü kadınlarının hızla geleceğe doğru yürümesine tanıklık etti.
Vatkalı omuz detayları ile “neo working girl” kadınlara göz kırpan, çizgili ceketleri ve hipnotik grafik desenlerden tasarlanmış emprimeleri ile 1980’leri yepyeni bir gözlemle geri getiren Ghesquiére, geçmişle gelecek arasındaki dengeyi ortalama hünerini bir kez daha kanıtlamış oldu kanımca.
Mutlu pazarlar...
Alex Akimoğlu kimdir?Alex Akimoğlu, 1976 yılında Fransa'ya giderek Sorbonne Üniversitesi Fransızca ve Joffrin Byrs Akademisi moda tasarımcılığı bölümlerini bitirdi. Aynı zamanda École Supérieure de Journalisme'de (Gazetecllik Yüksek Okulu) öğrenim gördü. Pierre Cardin, Jean Louis Scherrer ve Japon markası Hanae Mori'de tasarımcı olarak Paris ve Tokyo'da kariyerini sürdürdü. London Kent University, İstanbul Ticaret Üniversitesi ve İstanbul Bilgi Üniversitesi moda tasarım bölümlerinde akademisyen olarak görev aldı. Radikal gazetesinde başladığı moda yazarlığına (1997-2007), Referans gazetesinde “Moda Ekonomi” köşesinde (2009 - 2010), İstanbul Life m.o.d.a İstanbul köşesinde (2010 - 2019), ELLE Türkiye dergisinde ELLE Son Bakış köşesi ile devam etti. 2020 yılından beri T24'te yazıyor. |