T24 Bilim / Teknoloji
YouTube, mobil kullanıcılarına yönelik yeni bir reklam politikası uygulamaya başladı. Artık mobil uygulamada, reklamları atlamak için görünür bir zamanlayıcı yerine, reklamın belirli bir bölümü gösterildikten sonra "atla" butonu aktif hale gelecek.
YouTube, mobil uygulamasında geri sayım sayacını kaldıran ve reklamlardaki atla butonunu gizleyen yeni bir test özelliği sunuyor. Bu özellik, kullanıcı reklamın belirli bir bölümünü izledikten sonra atla butonunu aktifleştiriyor. Amaç, izleyicilerin dikkatini reklamı atlayabilecekleri zamana değil, reklamın içeriğine çekmek. Daha önce kullanıcılar, reklamı atlayabilecekleri ana kadar geri sayımı gösteren bir zamanlayıcı görebiliyordu.
Android Police'in aktardığına göre, bu yenilik, başlangıçta atla düğmesini gizleyerek kullanıcıların reklamın atlanamaz olduğunu düşünmesini sağlamak amacıyla kasıtlı bir taktik gibi görünüyor. Ancak bu değişikliğe rağmen, kullanıcılar ekranlarının alt kısmında bulunan sarı arama çubuğunu gözlemleyerek bir reklamın ne zaman atlanabilir hale geleceğini tahmin edebilecekler.
YouTube'un mobil uygulama reklamlarındaki bu değişiklikler şu anda test aşamasında bulunuyor ve şirket tarafından resmî olarak duyurulmadı. Değişiklikler henüz tüm kullanıcılar tarafından doğrulanamadığı için özellik halen deneme aşamasında. Google'ın bu değişikliği tam olarak uygulayıp uygulamayacağı veya kullanıcı geri bildirimleri ve test sonuçlarına göre sonlandırıp sonlandırmayacağı belirsizliğini koruyor.
"Yunanistan’da Müslüman, Türkiye’de gavur tohumu"; Kayıp bir kuşağın hikâyesi 'Mübadele' |