T24 Haber Merkezi
Seçimler yaklaştıkça, Meta (Facebook) platformunda gerçekleştirilen siyasi reklam harcamaları artıyor. Sadece 22 Mart gününde, 2077 hesap üzerinden siyasi ve sosyal meselelerle ilgili 9 milyon 270 bin 411 TL reklam harcaması gerçekleştirildi.
gözlemevi'nin '2024 Türkiye Yerel Seçimleri Siyasi Mikro Hedefleme Kampanyalarının Analizi'ne göre Meta'da dinî hassasiyetlere yönelik mikro hedefleme stratejilerinin yoğun kullanıldığı, Ekrem İmamoğlu’nun vaatlerini yerine getirmediği iddiasını yaygınlaştıran 'İstanbul Gerçekleri' hesabı, en çok harcama yapan 10. hesap konumuna yükseldi.
Mikro hedefleme terimleri arasında Esra Erol ve Müge Anlı da var
CHP Meta hesabı mikro hedeflemeleri arasında Sanat, Eğlence, Spor, Kamu Hizmetleri, Hukuk, Yüksek Lisans Öğrencileri gibi terimleri tercih ederken; AKP Meta hesabı Esra Erol, Müge Anlı, Fıkra, TRT1, Mizah, Osmanlı imparatorluğu gibi terimleri tercih etti.
Ülkü Ocakları, Milliyetçi Müzik gibi kategoriler hem AK Parti hem de CHP mikro hedefleme stratejilerinde sıkça kullanılıyor.
TIKLAYIN | Seçimler için hangi parti, hangi belediye başkanı adayı sosyal medyada kimi hedefledi?
İşte 16 Mart - 22 Mart 2024 aralığında en çok harcama yapan hesaplarSadece 22 Mart gününde, 2077 hesap üzerinden siyasi ve sosyal meselelerle ilgili 9 milyon 270 bin 411 TL reklam harcaması gerçekleştirildi |
Raporun tamamına ulaşmak için TIKLAYIN.