LinkedIn'in kullanıcıları üzerinde yürüttüğü gizli bir test, iş aramak için insanlarla daha zayıf bağlantılara sahip olmanın daha güçlü bağlantılara kıyasla daha iyi olabileceğini ortaya koydu.
Independent Türkçe'nin Science dergisinde yayımlanan çalışmaya dayandırdığı haberine göre, sadece 10 bağlantıya sahip kişilerin iş ararken 20'den fazla bağlantısı olanlara göre daha üretken olduğunu öne sürdü. Dahası, uzak bağlantılarından daha fazla tavsiye alan kişilerin, güçlü bağlantıları tarafından tavsiye edilenlerden daha fazla iş bulma olasılığı vardı.
LinkedIn araştırmacısı Karthik Rajkumar, New York Times'a, "Nispeten zayıf bağlantıların, insanların yeni iş bulmalarına yardımcı olmak için en iyi seçenek olduğunu ve daha güçlü bağlantılardan çok daha fazlasını sağladığını gördük." yorumunu yaptı.
LinkedIn, bu deneyi gerçekleştirirken algoritmasını "Tanıyor Olabileceğiniz Kişiler" sekmesinde kullanıcılara kaç tane güçlü ve zayıf bağlantı önerdiğini rastgele gösterecek şekilde değiştirdi. Testlerin ilk serisi 2015'te 4 milyon; 2019'daki ikinci serideyse 16 milyon kullanıcı üzerinde gerçekleştirildi.
Bununla birlikte A/B testi olarak adlandırılan bu test türünün kullanımı, kullanıcıların test edildiklerini muhtemelen bilmedikleri için etik soruları gündeme getirdi.
Bilgisayar bilimleri doçenti ve Marquette Üniversitesi Veri, Etik ve Toplum Merkezi Direktörü Michael Zimmer, "Bulgular, bazı kullanıcıların iş fırsatlarına daha iyi erişebildiğini veya iş fırsatlarına erişimde kayda değer bir fark olduğunu gösteriyor. Bunlar, bu tür büyük veri araştırmalarına katılmanın etiğini düşündüğümüzde göz önünde bulundurulması gereken uzun vadeli sonuçlar." dedi.
LinkedIn, testin şirketinin kullanıcı sözleşmesine, gizlilik politikasına ve üye ayarlarına uyduğunu söyledi fakat birçok kullanıcı, internet sitelerini kullanırken uzun ve karmaşık dille yazılmış hüküm ve koşulları okumuyor. Bir sözcü, "Kullanıcı sözleşmemizin araştırmalarımız bölümü aracılığıyla üyelerimize karşı şeffaflık sağlıyoruz" dedi.
Science, bir başmakalede "Bizim ve hakemlerimizin anladığı kadarıyla, LinkedIn tarafından üstlenilen deneyler kullanıcı anlaşmalarının yönergeleri uyarınca yürütülüyor" açıklamasını yaptı.
Araştırmayı eleştiren bazı diğer kişiler de çalışmanın sadece sosyal medyanın gücünü gösterdiğini iddia etti. De Montfort Üniversitesi'nde bilgisayar ve sosyal sorumluluk alanında kıdemli araştırmacı olan Dr. Catherine Flick, "Çalışmanın doğasında yanlılık var. Daha fazla iş almak istiyorsanız, LinkedIn'de daha fazla zaman geçirmeniz gerektiğini gösteriyor." dedi.