Yaşam

LGBT dostu oteller daha çok kazanıyor

LGBT politikaları, işletmecilerin yıllık kârına ortalama 250 bin dolardan fazla katkı sağlıyor

21 Nisan 2019 08:46

Seyahat endüstrisinin LGBT'leri hedefleyen stratejilerinin artması üzerine, işletmeler de bu konuda daha çok para harcamaya başladı. Katılımcıların çoğu, izledikleri politikaların işletmelerinin yıllık kârına 250 bin dolardan fazla katkı sağlamasını beklediklerini dile getirdi.

Alanında ilk olan ve konaklama sektöründe LGBT’lerin yerini ve önemini saptamayı hedefleyen araştırma sonucu, turizm sektörünün LGBT’ye yönelik çalışma ve beklentilerin yanısıra izlenen yanlış politikaları da ortaya çıkardı. Buna göre işletmeler lezbiyen, gay, biseksüel ve transseksüellere hedefleyen politikalarını artırırken, çoğu zaman yanlış yol izledikleri ortaya çıktı. Araştırma sonucu, piyasada farklılaşarak gelirlerini artırmak isteyen işletmelerin bu konuda izledikleri politika ve reklam çalışmalarında, LGBT üyelerini yanlış konumlandırdıklarını ortaya koydu.

90 farklı ülkeden 661 kişinin katıldığı ve World Travel Market’in işbirliği ile gerçekleştirilen Out Now Global LGBT Seyahat Endüstrisi Araştırması (Out Now 2016)’dan bazı dikkat çekici başlıklar şöyle:

Katılımcıların;

  • Yüzde 66’sı politikalarında LGBT pazarını hedeflediklerini dile getirdi.
  • Yüzde 57’si LGBT pazarını geliştirmek adına yatırım gerçekleştirdiklerini dile getirdi.
  • Yüzde 59’u bugüne kadar LGBT pazarı için 10 bin dolar civarında harcama yaptığını belirtti.
  • Yüzde 58’i konuyla ilgili yaptıkları çalışmaların sonuçlarını hemen aldıklarını ve LGBT rezervasyonlarının arttığını belirtti.
  • Yüzde 90’ı bu konuda yaptıkları çalışmalar sonucu piyasadan olumlu dönüşler aldıklarını dile getirdi.
  • Yüzde 21’i izledikleri politikalarda hata yaptıklarını dile getirirken çalışmalarında, çok fazla gay odaklı reklam kampanyaları ve gökkuşağı gibi stereotipler kullanarak hatalı bir yol izlediklerini belirtti.
  • Yüzde 10’u LGBT rezervasyonlarının işletmelerine olan getirisinin 250 bin dolardan fazla olacağı konusunda emin olduklarını dile getirdi.

Öte yandan araştırmanın bir diğer dikkat çekici sonucu ise, LGBT pazarını hedefleyen işletmelerin çalışmalarında en çok sosyal medya ve LGBT medyasını kullanması oldu.

Araştırma sonucunu değerlendiren Out Now CEO’su Ian Johnson, LGBT pazarına yönelik potansiyelin tam olarak gerçekleştirilebilmesi için işletmelerin çalışanlarını bu yönde eğitmeleri gerektiğinin altını çizerken, markaların bu alandaki yatırım paylarını artırmaları gerektiğini dile getirdi.

LGBT turistlerin istek ve beklentilerinin tam olarak anlaşılması gerektiğini söyleyen Johnson, ancak bu şekilde müşteri memnuniyetinin sağlanabileceğinin altını çizdi.