T24 Medya
Medya ve iletişim alanı üzerinde çalışan İzmir Ekonomi Üniversitesi öğretim üyesi Dr. Sarphan Uzunoğlu, Google'ın algoritmasında yaptığı değişiklikler sebebiyle Türkiye'deki bağımsız yayınların reklam ve trafik kaybına uğradığına dikkat çekerek, şeffaflık çağrısı yaptı.
Uzunoğlu, X üzerinden yaptığı paylaşımında, "Türkiye'deki bağımsız yayıncılar Google'ın yeni algoritmik politikaları gereği ağır bir kriz yaşıyorlar. Birçok haber merkezinin gelirlerinde ve trafiklerinde %70'e varan bir düşüş yaşanıyor birkaç haftadır" dedi.
Google Türkiye'nin algoritmasındaki şeffaflık konusunda eksiklik olduğuna vurgu yapan Uzunoğlu, şunları kaydetti:
"Elbette Google Türkiye'nin tamamıyla erişilmez bir kurum mantığıyla çalışması ve algoritmik şeffaflık eksikliği gibi meseleleri de burada vurgulamak gerekiyor. Yerelden ulusala birçok yayıncı büyük bir panik hâlinde.
Adaylar ne vadediyor, ne söylüyor:İklim krizinden kürtaja, Ukrayna’dan İsrail’e Harris-Trump düellosu |