80’li yılların önemli kabarelerinde rol alan ve gazino sahnelerinin aranılan ismi olan Nesli Özsoy, eski yılları anlattı. Çalışması en zor kişilerden birinin Bülent Ersoy olduğunu söyleyen Özsoy, "Kuliste fırtına koparırdı, onun tüm kulise dair kanunları vardı" dedi.
Hürriyet’te konuşan ve Mehmet Teoman’la evliliğinin kariyerine büyük değişimlere neden olduğunu söyleyen Özsoy, ilk sahneye çıkışını şöyle anlattı:
“Ben İzmirliyim ama babamın işi nedeniyle Ankara’da yaşıyorduk. Annemin sesi çok güzeldi. Annem İzmir Radyosu’na seçilmiş genç kızlığında ama dayım müsaade etmemiş. O ses ondan bana geçmiş demek ki... Ankara’da Türk sanat müziği konservatuvarına gittim. Bir gün ailecek gittiğimiz gazinoda sahnedeki sanatçı, şarkı söylememi rica etti. Bir iki Türk müziği şarkısı okudum. Sanatçının menajeri beni çok beğendi ve ailemin izniyle İstanbul’a getirdi. Kadromuzda Neşe Karaböcek, Gülistan Okan, Selçuk Ural, Müjdat Gezen, Perran Kutman vardı. O kadro ile Çakıl Gazinosu’nda çıktık. Mehmet Teoman da o sıra kabareler yapıyordu. Beni görmüş. Gülistan Okan’a sormuş ve tanımak istediğini söylemiş. Anlaştıktan sonra gazinolardan Mehmet Teoman’ın kabare ve müzikal ekibine geçtim. Bir süre sonra da Mehmet Teoman ile evlendim.”
Nesli Özsoy, Mehmet Teoman’la evliliği ve kariyerindeki etkisini şöyle anlattı:
“Önce Nükhet Duru ile berabermiş. Sonra Ayşegül Aldinç ile 3 ay evli kalmış. Ardından da benimle 3 yıla yakın evli kaldı. Mehmet Teoman, evli erkek, baba gibi kalıplara sığamaz. Çok özgür bir adamdır. İyi bir koca değil ama çok iyi bir dosttur. Çok çapkındı. Ben evliyken de onu yakaladım ve ayrıldım. Çocuğumuz var, her zaman görüşeceğiz... Sahnede duruşum, şarkı söyleyişim... Her şeyi ondan öğrendim. Onunla olduğum sürede gazinolarda çalışmama izin vermiyordu, ‘Nesli gazino sanatçısı değil, kabare yıldızı’ diyordu. İlk şarkım ‘Vurdum Duymaz Dünya’yı onunla beraberken yayınladım.”
“Bülent Ersoy zordu, onun tüm kulise dair kanunları vardı”
Nesli Özsoy, gazinolarda çalışması en zor kişilerden de şöyle bahsetti:
“Bülent Ersoy zordu. Onun tüm kulise dair kanunları vardı. Solistin şarkıları okunmazdı. Liste asardı kulise ‘Bunlar okunmayacak’ diyerek. Bülent Hanım, kulise girdiği an fırtına kopardı. Ama beni çok severdi. En iyi ve muhteşem olansa Huysuz Virjin’di. İzmir Maksim’de beraber çalıştık. Hiçbir kaprisi yoktu. İnanılmaz espriler yapardı kuliste. Bizi sahneye enerjik hazırlardı.”