T24 Dış Haberler
Çin'deki demiryolu mühendisleri, 10 yıl içinde “dünyanın ilk hiper döngü trenini” hizmete açmak için çalışmalar yapıldığını açıkladı.
Halihazırda Changsha Maglev Hattı ve Şangay Maglev Hattı adında iki düşük-orta hızlı manyetik hatta sahip olan Çin’in, seyahat sürelerini kısaltma hedefiyle daha yüksek hızlı bir versiyon için hazırlıklara başladığı öğrenildi.
Araştırmalara göre, mevcut manyetik kaldırma teknolojisini (maglev) kullanan yüksek hızlı trenlerin ileride bir yolcu uçağının seyir hızından daha hızlı seyahat edebileceği öne sürülüyor.
Maglev teknolojisi, trenlerin rayların üzerinde hızla ilerlemesini kolaylaştırarak daha yumuşak ve sessiz bir yolculuk sağlıyor. Şu anda dünyanın en hızlı treninin ise saatte 431 kilometreye çıkabilen Şangay Maglevi olduğu biliniyor.
Yüksek hızlı maglev üzerinde araştırmalar devam ederken, Changsha şehrinde bir başka düşük-orta hızlı maglev hattının uzatılması için çalışmaların başladığı belirtiliyor. Trenlerin yeni hat üzerinde saatte yaklaşık 161 kilometre hızla seyahat etmesi öngörülüyor.
“Hiper döngü trenleri bazı zorluklarla karşılaşabilir”
Hızı en üst düzeye çıkarmak ve engelleri en aza indirmek için yüksek hızlı “hiper döngü” trenlerinin vakum benzeri bir tüpün içinde seyahat etmesi planlanıyor.
Ancak hiper döngü teknolojisinin, bazı tartışmaları da beraberinde getirdiği belirtiliyor. Yüksek maliyetleri ve yüksek hızlı manyetik trenlerin mevcut rayları kullanamaması sebebiyle proje, gerçekçi olmadığı yönünde eleştiriliyor.
Ayrıca Interesting Engineering’in açıklamasına göre, sinyallerin farklı bazlara takılmasına sebep olabileceği için, yüksek hızın 5G cep telefonu bağlantıları için zorluk çıkarabileceği öne sürülüyor.
Mühendisler yüksek hızlı maglev tüpünün iç duvarı boyunca iki paralel kablo döşenmesini önerirken, Çin'deki şehirler, ilk ticari vakum tüp maglev hattını inşa etmek için onay almayı bekliyor.
Hiper döngü için potansiyel güzergahların Pekin-Shijiazhuang rotası veya Guangzhou-Shenzhen hattı olabileceği belirtiliyor.
İlk hiper döngü trenlerinin 2035 yılına kadar hayata geçirilmesi planlanıyor.