Mehmet Ali Çiçekdağ

14 Temmuz 2024

Gerçek kral: Elvis Presley

Onun büyük ölçüde yarattığı Rock 'n Roll müziği tüm dünyayı ve yan kültürleri değiştirdi. Elvis kendisinden sonra gelen tüm ünlü sanatçıların yolunu açtı. John Lennon, "Elvis olmasaydı Beatles da olmazdı" demişti

Elvis Presley imzalı beyaz tulumuyla 1972'de sahne alıyor.

John Lennon: Elvis, Rock 'n Roll'u yaratan Büyük Patlama'dır. Elvis olmasaydı Beatles da olmazdı.

FBI'a mesaj: Elvis Presley ABD'nin güvenliği için büyük bir tehlikedir.

Frank Sinatra: Onun müziği içler acısı, kokuşmuş bir afrodizyak... Gençlerde tamamen olumsuz ve yıkıcı tepkileri uyarıyor .

Bir kral doğuyor

Rock 'n Roll müziğinin kralı olarak bilinen ünlü Amerikalı şarkıcı ve aktör Elvis Aaron Presley 1935'te Tupelo, Mississippi'de doğdu. 13 yaşındayken ailesi ile Memphis, Tennessee'ye taşındı. Müzik kariyeri 1954'te Sun Records'ta, Afro-Amerikan müziğinin sesini daha geniş bir kitleye ulaştırmak isteyen yapımcı Sam Phillips ile başladı.

Bundan tam 70 yıl önce 19 yaşındaki şoför Elvis Presley kamyonunu Memphis'teki Sun Plak stüdyosunun önüne park etti. Amacı ilk şarkısı That's All Right (Mama)'yı kaydetmekti ve büyük ihtimalle o gün müzik tarihinin ve popüler kültürün içeriğini ve yönünü sonsuza dek değiştiren rock and roll bombasının fitilini ateşlediğinin ve yakın zamanda bir efsane olacağının farkında değildi.

Elvis siyahi müziği özümseyip kendi yorumunu getirmiş ve Rockabilly adı verilen müzik türünü yaratmıştı. Gitarda Scotty Moore ve basçı Bill Black'in eşlik ettiği Presley, country müzik ile ritim ve blues'un yüksek tempolu bir füzyonu olan rockabilly'nin öncüsüydü.  

Elvis olmasaydı Beatles da olmazdı

Onun büyük ölçüde yarattığı Rock 'n Roll müziği tüm dünyayı ve yan kültürleri değiştirdi. Elvis kendisinden sonra gelen tüm ünlü sanatçıların yolunu açtı. John Lennon, "Elvis olmasaydı Beatles da olmazdı" demişti.

Presley'in şarkıları enerjik yorumları ve cinsel açıdan kışkırtıcı performans tarzı, ırk ilişkilerinde dönüştürücü bir çağda renk çizgileri arasında tekil olarak güçlü bir etki karışımıyla birleştiğinde hem büyük başarı hem de ırklar arası tartışmaları getirdi.

Bir yıl içinde, RCA Victor on milyon Presley single'ı sattı. Elvis bir dizi başarılı televizyon programı ve liste başı parçadan sonra yeni popüler rock and roll müziğinin en önde gelen figürü oldu. Öte yandan sahnedeki davranışları ve siyahi Amerikalıların marjinalleştirilmiş tarzını kullanması onun beyaz Amerikan gençliğinin ahlakı için bir tehdit olarak görülmesine de yol açtı. 

Elvis ABD'nin güvenliği için kesin bir tehlikedir

Elvis'in La Crosse, Wisconsin'deki bir konserinden sonra yerel Katolik piskoposluk gazetesinin antetli kağıdıyla FBI direktörü J. Edgar Hoover'a acil bir mesaj gönderildi. "Presley, Amerika Birleşik Devletleri'nin güvenliği için kesin bir tehlikedir. ... Onun eylemleri ve hareketleri gençlerin cinsel arzularını uyandıracak türdendir." 

Kasım 1956'da Presley, Love Me Tender adlı ilk filmini yaptı. 1958'de askere alındı ve iki yıl sonra ticari olarak en başarılı çalışmalarından bazılarıyla kayıt kariyerine yeniden başladı. 1960'ların çoğunu, çoğu eleştirmenlerce alay edilen Hollywood filmleri ve film müziği albümleri yapmakla geçirdi. Presley'in en ünlü filmlerinden bazıları Jailhouse Rock (1957), Blue Hawaii (1961) ve Viva Las Vegas (1964) idi. 1968'de, canlı performanslara yedi yıllık bir aradan sonra, beğenilen NBC televizyonunun geri dönüş özel programıyla Elvis'te sahnelere geri döndü ve bu da uzun bir Las Vegas konser serisine ve bir dizi son derece karlı tura yol açtı. 

Elvis'i 42 yaşında kaybettik

Elvis çok erken yaşta yaşama veda etti. Yıllarca kötüye kullandığı reçeteli ilaçlar ve sağlıksız beslenme alışkanlıkları sağlığını ciddi şekilde tehlikeye attı. Değerli sanatçı 1977'de yalnızca 42 yaşındayken Graceland malikhanesinde beklenmedik bir şekilde hayatını kaybetti.

Elvis Presley'nin ölümü, aynı zamanda ilaç bağımlılığı ve kötü beslenme sorunları konusundaki duyarlılığı artırdı.

Elvis'in ölümünün üzerinden yıllar geçmiş olmasına rağmen, onun müziği ve mirası yaşamaya devam ediyor. Onun şarkıları, hala milyonlarca insan tarafından dinleniyor ve seviliyor. Elvis bir efsanedir ve sadece müzik dünyasında değil, popüler kültürde de kalıcı bir etki bırakmıştır. 

Elvis Presley: That's All Right ('68 Comeback Special) 

That's All Right 1946 yılında blues şarkıcısı Arthur Crudup tarafından yazıldı ve seslendirildi. Ancak parça en çok Elvis Presley tarafından kaydedilen ve yayınlanan ilk single olarak bilinir.

Sun Kayıt Stüdyosunun sahibi Sam Phillips plağın kopyalarını iki yerel DJ'e verdi. 7 Temmuz 1954’te DJ Dewey Phillips radyoda ilk kez That's All Right'ı çaldı ve parça inanılmaz bir ilgi uyandırdı. Dewey 40'tan fazla telefon aldı ve plağı 14 kez art arda çalmak zorunda kaldı. Elvis o gece canlı röportaj için radyo istasyonuna gitmeye ikna edildi.

Elvis'in şarkısı 1998'de Grammy Onur Listesi'ne girdi ve 2010 yılında Rolling Stone dergisinin "Tüm Zamanların En İyi 500 Şarkısı" listesinde 112. sırada yer aldı.

Sorun değil

Pekala, sorun değil anne
Her şey senin için sorun değil
Sorun değil anne, nasıl yaparsan yap
Pekala, sorun değil, sorun değil
Hepsi bu kadar anne, nasıl yaparsan yap
Peki anne, bana söyledin
Babam da bana söyledi
Oğlum, eğlendiğin o kız
Senin için iyi biri değil
Ama sorun değil, sorun değil
Hepsi bu kadar anne, nasıl yaparsan yap
Kasabayı terk ediyorum bebeğim
Kesinlikle şehirden ayrılıyorum
Peki, o zaman dert etmeyeceksin
Ben senin kapının etrafında dolanıyorum
Ama sorun değil, sorun değil
Hepsi bu kadar anne, nasıl yaparsan yap

Elvis Presley: Heartbreak Hotel

Elvis Presley'in ilk RCA Victor single'ı "Heartbreak Hotel", Ocak 1956'da piyasaya sürüldü ve ABD'de bir numaralı hit oldu.  

Heartbreak Hotel parçası bir otel penceresinden atlayan yalnız bir adamın intiharından ilham alan Mae Boren Axton ve Tommy Durden tarafından yazıldı. Axton şarkıyı 1955'te Nashville'deki bir country müzik konserinde Presley'e sundu, o da ertesi yıl grubuyla bir oturumda kaydetti. 

Heartbreak Hotel aylarca tüm rock, pop ve country listelerinde bir numarada kaldı. Elvis'in milyon satan ilk plağı ve 1956'nın en çok satan plağı oldu. 1998'de Grammy Onur Listesi'ne, Rolling Stone dergisi Tüm Zamanların En İyi 500 Şarkısı listesine girdi.

Kırık Kalpler Oteli

Bebeğim beni terk ettiğinden beri
Yaşayacak yeni bir yer buldum
Yalnızlar sokağının sonunda
Kırık Kalpler otelinde
Orada olacağım, çok yalnız olacağım, bebeğim
Pekala, çok yalnızım
O kadar yalnızım ki, ölebilirim
Her zaman kalabalık olmasına rağmen
Yine de bir yer bulabilirsin
Kalbi kırık aşıklar için
Orada onların dertleriyle ağlamak için
Onlar da çok yalnızlar, bebeğim
O kadar yalnızlar ki ölebilirler
Şimdi, bellhop ağlayıp duruyor
Ve resepsiyon görevlisi siyahlar giymiş
Eh, o kadar uzun zamandır
Yalnızlar sokağındalar ki
Asla, asla geriye bakmıyorlar
Peki, şimdi, eğer sevgilin seni terk ederse
Anlatacak bir hikayen var

Elvis Presley: Hound Dog

Hound Dog 1952'de 19 yaşındaki iki yahudi asıllı genç Jerry Lieber ve Mike Stoller tarafından yazıldı ve ilk kez Big Mama Thornton tarafından kaydedildi. Büyük sükse yapan parça 500 binden fazla sattı ve uzun süre listelerde zirvede kaldı. Thornton'un kaydı Rock and Roll Onur Listesinin "Rock and Roll'u Şekillendiren 500 Şarkı" listesinde yer aldı.

Hound Dog tahmin edeceğiniz gibi tüm okların hedefi olan biz mağduru oynayan erkekler hakkında yazılmıştı. Şarkıdaki tazı köpeği bir kadını sömüren bencil bir jigoloyu temsil ediyordu ve kadın onu hayatından ve evinden atmaya çalışıyordu.

Elvis parçayı duyar duymaz hayran oldu ve stüdyoya çağırdığı grubuyla beraber tam 31 kayıt yaptı ve 28'inciyi seçti. Bu versiyon diğerlerinden daha hızlıydı ve bir miktar öfke içeriyordu. Şarkının yazarı Lieber Elvis'in Hound Dog'unu önceleri hiç beğenmedi ve kulağına çok gergin, çok hızlı ve çok beyaz geldiğini söyledi. Elvis "sen hiç tavşan yakalamadın ve benim dostum değilsin" dizesini eklemişti ve şarkıya kendi damgasını vurmuştu.

Ancak parça 7-8 milyon plak sattıktan ve bir nehir gibi akan telif hakkından sonra sesin yazara daha güzel gelmeye başladığını tahmin ediyorum.

Tazı köpeği

Sen sürekli ağlayıp yalvaran
Bir tazı köpeğinden başka bir şey değilsin
Pekala, hiç tavşan yakalamadın
Ve sen benim arkadaşım değilsin
Eh, senin bir adam olduğunu söylediler
Bu koca bir yalandı
Evet, düzgün biri olduğunu söylediler
Bu büyük bir palavraydı
Evet, hiç tavşan yakalamadın
Ve sen benim arkadaşım değilsin
Sen bir tazı köpeğinden başka bir şey değilsin

Elvis Presley: Love Me Tender

Elvis duygusal bir balad olan Love Me Tender'i aynı adı taşıyan 1956'daki film için kaydetti. Şarkının melodisi çok eskilere, Amerikan İç Savaş yıllarına dayanır. O zamanki adı Aura Lea'ydı ve İngiliz George Poulton tarafından bestelenmişti. Ken Darby melodinin Elvis Presley tarafından söylenen sözlerini yazdı.

Elvis şarkıyı ilk kez 1956'da Ed Sullivan Show'da söyledi. O sıralar ne film ne de plak piyasaya çıkmıştı. Plak şirketi RCA bir milyondan fazla ön sipariş aldı ve bu da plağı daha çıkmadan altın plak statüsünü kazandırdı.

Neredeyse tüm ilk RCA kayıtlarında olduğu gibi Presley, yapımcı olarak kredilendirilmemesine rağmen stüdyoda kontrolü ele aldı. Düzenlemeleri devamlı değiştirirdi ve saatlerce grup üyelerini zorladı. Ken Darby şarkının kaydında Elvis Presley'in rolünü şöyle anlattı: Müziği ve sözleri kendi özel sunumuna göre ayarladı. Elvis şimdiye kadar tanıştığım en müthiş kulağa sahip. Nota okumuyor ama okumasına da gerek yok.

Love Me Tender, neredeyse tüm Elvis şarkıları gibi listelerde en üst sıralara tırmandı ve Rolling Stone'un Tüm Zamanların En İyi 500 Şarkısı Listesinde 437. oldu.

Umarım sevgili okuyucuların çoğu hiç olmazsa bir kere bu enfes slow parçayla dans etmiştir. Şimdiye kadar etmediyseniz sırası geldi. Hayat kısa.

Beni şefkatle sev

Beni şefkatle sev
Beni içten sev
Ve sakın bırakma
Hayatımı tamamladın
Ve seni çok seviyorum
Beni şefkatle sev
Beni gerçekten sev
Ve sevgilim için
Tüm hayallerim gerçekleşti
Seni seviyorum
Ve her zaman seveceğim
Beni şefkatle sev
Beni hep sev
Beni kalbine götür
Çünkü oraya aitim.
Ve asla ayrılmayacağız

Elvis Presley: Are You Lonesome Tonight

Are You Lonesome Tonight (Bu Gece Yalnız mısın) 1926'da Roy Turk ve Lou Handman tarafından yazıldı. Elvis parçayı 1960'ta iki yıllık askerliğini bitirdikten sonra menejeri Albay Tom Parker'in önerisi üzerine kaydetti.

Plağın kaydı oldukça sıkıntılı geçti. Elvis sabaha karşı 4'te grubuyla ve vokalcileriyle birlikte kayıda başladı. Onlardan başka herkesten stüdyoyu terk etmelerini istedi, sonra ışıkları kapattırdı. İkinci çekimden sonra Elvis yapımcı Sholes'a "o parçayı at, hakkını veremem" dedi. Sholes mühendise Presley'in emrini dinlememesini söyledi ve bir yalan söyleyerek sanatçıdan bir çekim daha yapmasını istedi. Sonunda bildiğimiz sıcak ve dokunaklı performans yaratıldı.

Şarkının Elvis'in tarzına uyup uymadığına karar veremeyen RCA plak şirketinin yöneticileri parçanın piyasaya sürülmesini bir süre erteledi. Plak çıktıktan sonra çok popüler oldu. Üç ay içinde iki milyondan fazla sattığı için Duble Platin Plak ödülünü kazandı ve uzun süre dünya listelerinde kaldı.

Bu gece yalnız mısın?

Bu gece yalnız mısın?
Bu gece beni özlüyor musun?
Ayrıldığımız için pişman mısın?
Aklına o güneşli yaz günü geliyor mu?
Hani seni öptüğüm ve sana tatlım dediğim gün?
Salondaki sandalyeler boş ve çıplak mı görünüyor?
Kapının önüne bakıyor ve beni orada hayal ediyor musun?
Kalbin acıyla mı dolu, tekrar geri geleyim mi?
Söyle bana canım, bu gece yalnız mısın? 
Biliyorsun biri, dünyanın bir sahne olduğunu ve
her birimizin bir rol oynaması gerektiğini söylemiş
Kader beni sana aşık bir sevgili olarak oynattı
Birinci perde tanıştığımız yerdi
Seni ilk görüşte sevdim
Sen de rolünü iyi oynadın, repliklerini hiç kaçırmadın
Sonra ikinci perde geldi, değişmiş gibiydin, tuhaf davrandın
Ve neden hiç bilmiyorum
Tatlım, beni sevdiğini söylediğin zaman yalan söylüyordun
Ve senden şüphe etmek için hiçbir nedenim yoktu
Ama sensiz yaşamaktansa
Yalanlarını duymayı tercih ederim
Şimdi sahne boş ve ben oradayım
Büyük bir boşluk içindeyim
Ve eğer bana geri dönmeyeceksen
Artık perdeyi indirebilirler

Elvis Presley: Jailhouse Rock

Jailhouse Rock 1957'de yine Jerry Leiber ve Mike Stoller tarafından Elvis'in aynı adı taşıyan filmi için yazıldı. Şarkıda adı geçen karakterlerin çoğu gerçek mahkumlardı. Parça çok kısa sürede ABD, Avrupa ve Avustralya listelerinde birinciliğe ulaştı. Grammy Onur Listesinde yer aldı ve Rolling Stone dergisinin "Tüm Zamanların En İyi 500 Şarkısı" listesinde 67. oldu.

Jailhouse rock içerdiği bazı eşcinsel referanslar yüzünden bazı toplumsal cinsiyet akademisyenleri tarafından "parmaklıklar ardındaki homoerotik alem" olarak nitelendirildi. Ben bu aşırı Freudian yaklaşıma yine üstadın ünlü sözüyle cevap vermek isterim: "Bazen bir puro sadece bir purodur".

Kodes Rock 

Baş Gardiyan, ilçe hapishanesinde bir parti verdi
Hapishane bandosu oradaydı ve ortalığı inletti
Herkes zıplamaya ve sallanmaya başladı
Kapana kıstırılmış hapishane kuşlarının şarkılarını duymalıydın
Hadi dans edelim
Herkes, hadi sallayalım
Tüm hücre bloğundaki herkes
Kodes rock yapıyor
Örümcek Murphy tenor saksafon çalıyor
Küçük Joe slide trombona üflüyor
Illinoisli davulcu çocuk ortalığı dağıtıyor
Tüm ritim bölümü bir haydut çetesi
Hadi sallayalım
Herkes, hadi kıvıralım
Tüm hücre bloğundaki herkes
Kodes rock yapalım
47 numara üç numaraya dedi ki
Sen hayatımda gördüğüm en şirin hapishane kuşusun
Hadi gel ve benimle kodes rock yap

Elvis Presley: In the Ghetto

In the Ghetto (Gettoda) country sanatçısı Mac Davis tarafından Kısır Döngü adıyla yazıldı ve Elvis'in 1969'daki Geri Dönüş albümünün bir parçası olarak piyasaya çıkarıldı. Parça değişik ülkelerdeki müzik listelerinde en üst sıraları aldı.

Şarkının sözleri çok çarpıcıdır. Chicago'daki gettoda bir erkek bebek bakabileceğinden daha fazla çocuğu olan bir anneden dünyaya gelir. Çocuk her şeyden mahrum büyür ve suça meyleder. Bir suç çılgınlığına başlamak için bir silah satın alır ve bir araba çalar, ancak öldürülmesi çok uzun sürmez. Şarkı, gettoda aynı gün başka bir çocuğun doğmasıyla sona erer ve yeni doğan bebeğin yine aynı kaderi paylaşacağını, yoksulluk ve şiddet döngüsünü sürdüreceğini ima eder.

Gettoda

Soğuk ve gri bir Chicago sabahında
Kar yağarken
Gettoda fakir küçük bir bebek doğar
Ve annesi ağlar
Çünkü eğer ihtiyacı olmayan bir şey varsa
Gettoda beslemesi gereken başka bir aç ağızdır
Ey millet, anlamıyor musunuz
Çocuğun yardıma ihtiyacı var
Yoksa bir gün büyüyüp öfkeli bir genç adam olacak
Göremeyecek kadar kör müyüz?
Sadece başımızı çeviriyoruz
Ve diğer tarafa bakıyoruz
Peki, dünya dönüyor
Ve burnu akan aç küçük bir çocuk
Gettoda soğuk rüzgar eserken sokakta oynuyor
Ve karnı aç
Bu yüzden geceleri sokaklarda dolaşır
Ve gettoda nasıl hırsızlık yapacağını öğrenir
Ve nasıl kavga edeceğini öğrenir
Sonra çaresizlik içinde bir gece
Genç adam kaçar
Bir silah alır, bir araba çalar
Kaçmaya çalışır ama uzağa gidemez
Ve annesi ağlar
Kalabalık elinde silahla sokakta yüzüstü yatan
Öfkeli genç adamın etrafında toplanır
Ve genç adam gettoda ölürken
Soğuk ve gri bir Chicago sabahında
Gettoda başka bir küçük bebek doğar

Elvis Presley: It's Now or Never

Elvis It's Now or Never'i 1960'ta kaydetti ve bir single olarak yayınladı. Şarkı 20 milyondan fazla fiziki kopya sattı ve bir rekor kırdı. Aylarca tüm listelerde zirvede kaldı.

It's Now or Never (Ya Şimdi ya da Asla), ünlü Napolitan şarkısı O Sole Mio'nun İngilizce versiyonudur. 1898'de Eduardo di Capua tarafından bestelenmiştir. Ancak Elvis müziği başka boyutlara taşıdı ve uluslararası ününü katladı.

1970'li yıllarda ABD'de Santa Barbara'da gittiğim bir partide bir kelime İngilizce bilmeyen Brezilyalı Fernando'nun bir kızı kovalayıp kıstırınca It's Now or Never diye bağırdığını ve kızın gülmekten yere yıkıldığını hatırlıyorum. En etkili iletişim aracı müziktir.

Ya Şimdi ya da Asla

Ya şimdi ya da asla
Gel bana sarıl
Öp beni sevgilim
Bu gece benim ol
Yarın çok geç olacak
Ya şimdi ya da asla
Aşkım beklemez
Seni ilk gördüğümde
Gülüşün çok tatlıydı
Kalbim ele geçirildi
Ruhum teslim oldu
Bir ömür geçirdim
Doğru zamanı bekliyorum
Artık yakınsın
Sonunda zamanı geldi
Ya şimdi ya da asla
Gel beni sımsıkı tut
Öp beni sevgilim
Bu gece benim ol
Yarın çok geç olacak
Ya şimdi ya da asla
Aşkım beklemez
Dudakların beni heyecanlandırıyor
Kolların beni davet etsin
Kim bilir ne zaman  

Elvis Presley: King Creole

King Creole 1958'de Jerry Leiber ve Mike Stoller tarafından yazıldı ve aynı yıl Elvis tarafından kaydedildi. Şarkı yine aynı ismi taşıyan ve Elvis'in başrolde oynadığı filmin öncülüğünü yaptı.

Şarkıda Creole kökenli ve kendisini King Creole olarak tanıtan üstün yetenekli bir sokak sanatçısından söz edilir. Gitarını bir makineli tüfek gibi tutan sanatçı her türlü rock müziğinde harikalar yaratır ve ortalığı dağıtır.

Ben bu parçayı çok genç yaşta kaçak girdiğimiz Kadıköyspor'un Moda'daki açık sahasında rahmetli Erkut Taçkın'dan dinlediğimi ve şarkıya bayıldığımı hatırlıyorum. Eski günlerin hatırına meraklı müzikseverler için  Erkut Taçkın, Durul Gence ve Somer Soyata 1997'de King Creole'u tekrar söylüyor. İsimlerin üzerine tıklamanız yeterli. 

Kral Creole

New Orleans'ta rock and roll çalan bir adam var
O, büyük bir ruhu olan bir gitar adamı
Bir ton kömür gibi ağır bir ritim bırakıyor
Kral Creole adıyla bilinir
Biliyorsun o gitti, gitti, gitti
Bir oltanın ucundaki bir yayın balığı gibi zıplıyor
Biliyorsun o gitti, gitti, gitti
Kalça sallayan Kral Creole (Kral Creole, Kral Creole)
Gitarını bir tommy makineli tüfeği gibi tutuyor
Boğazından hırlamaya başlıyor
Oltanın ucundaki bir yayın balığı gibi zıplıyor
Biliyorsun o gitti, gitti, gitti
Kalça sallayan Kral Creole (Kral Creole, Kral Creole)
Jöle rulo hakkında bir şarkı söylüyor
Domuz eti ve yeşillikler hakkında bir şarkı söylüyor
New Orleans hakkında birkaç blues söylüyor
Biliyorsun o gitti, gitti, gitti
Kötü bir şey çalıyor, sonra tatlı bir şey çalıyor
Gitarı kırılana kadar rock çalıyor

Elvis Presley: Trouble

Trouble, Jerry Leiber ve Mike Stoller tarafından yazılan, ilk olarak 1958'de Elvis Presley tarafından seslendirilen ve daha sonraki yıllarda birçok sanatçı tarafından yorumlanan bir blues şarkısıdır. Elvis Presley, şarkıyı 1958 yapımı King Creole adlı filminde seslendirdi.

Presley filmde Muddy Waters ve Bo Diddley'ye atıfta bulunuyor ,"Eğer bela arıyorsan, o zaman yüzüme bak. Çünkü ben kötüyüm. Benim göbek adım Felaket" diyor. Müzik eleştirmeni Maury Dean, Presley'in "hırıltılı" şarkısıyla Trouble'ın en eski proto-punk rock şarkılarından biri olduğunu öne sürdü. On yıl sonra Presley, 1968 Geri Dönüş özel bölümünü bu şarkıyla açtı.  

Bela 

Eğer bela arıyorsan
Doğru yere geldin
Eğer bela arıyorsan
Yüzüme bakman yeterli
Ben doğar doğmaz dik durdum ve karşılık verdim
Babam yeşil gözlü bir dağ yarmasıydı
Çünkü ben kötüyüm
Göbek adım felaket
Bu yüzden benimle uğraşma
Hiçbir zaman bela aramadım
Ama ondan kaçmadım
Hiç kimseden emir almam
Ben sadece et, kan ve kemiktenim
Bir kavga çıkarmak istiyorsan
Seni yalnız bırakmam
Çünkü ben kötüyüm
Bu yüzden etrafta dolaşma
Benimle uğraşma  

Elvis Presley: His Latest Flame remix

His Latest Flame (Onun Son Aşkı) 1961'de Doc Pomus ve Mort Shuman tarafından yazıldı. Parça Elvis'ten önce ünlü sanatçı Del Shannon tarafından seslendirildi. Daha başarılı ve ünlü olan kayıt Elvis Presley'e aittir. 

Bo Diddley ritmine sahip olan bu hızlı ve yoğun parça hem pop hem de hafif müzik radyolarında sık sık çalındı ve listelerde en üst sıralara yükseldi.  

Bugün sizin için seçtiğim His Latest Flame versiyonu bir remix, yani bazı sesler, özellikle vurucu çalgılar yükseltilmiş ve ortaya kulüplerde çalınacak süper bir dans parçası çıkmış. Klipte genç kızlar His Latest Flame ile çok başarılı shuffle dansı yapıyorlar.

Onun son aşkı

Bugün çok eski bir arkadaşım geldi
Kasabadaki herkese biraz önce bulduğu sevgiliden bahsediyordu
Son aşkının adı Marie'ydi
O anlattı, anlattı ve ben dinledim
Kızın çok uzun ve çok siyah saçları vardı
Dünyanın en güzel yeşil gözleri onundu
Ve son aşkının adı Marie'ydi
Gülümsememe rağmen içim kan ağlıyordu
Ona iyi şans diledim sonra uğurladım
O gitti ama sözleri hala kulaklarımdaydı
Ağlamaktan başka yapacak bir şeyim yoktu
İnan ki bu kız dün benim kollarımdaydı
Ve sonsuza kadar benim olacağına yemin etmişti

* * *

Her gün bir süre olsun iyi müzik dinlemeyi ve bu kötü dünyadan kopmayı unutmayın.

Sahte gündemler dünyalılara ve umurunda olanlara kalsın!

Mehmet Ali Çiçekdağ kimdir?

Prof. Dr. Mehmet Ali Çiçekdağ İstanbul'da doğdu. Sankt Georg Avusturya Lisesini ve Ankara Siyasal Bilgiler Fakültesini bitirdi. İki yıl Ege Üniversitesi İktisadi ve Ticari Bilimler Fakültesinde asistanlık yaptıktan sonra burslu olarak ABD'ye gitti. California Üniversitesi'nin Santa Barbara kampüsünde siyaset bilimi dalında yüksek lisans ve doktora yaptı. 40 yıldan fazla ABD'de kalan Çiçekdağ çeşitli üniversitelerde Amerikan politikası, uluslararası ilişkiler ve mukayeseli devletler dersleri verdi.

Çiçekdağ'ın ikinci uzmanlık alanı Yabancı Dil Eğitimi ve Dilbilimidir. Monterey Institute of International Studies'ten eğitim dalında ikinci bir M.A. aldı. Defense Language Institute'te Akademik Eğitim ve Geliştirme bölümünün başkanlığını ve Türkçe Bölümünün başkanlığını yaptı.

1980'lerde Boğaziçi Üniversitesinde Siyaset ve Uluslararası İlişkiler bölümünde tam zamanlı öğretim üyeliği yapmış olan Çiçekdağ, bugünlerde aynı bölümde yarı zamanlı olarak Amerikan Politikası dersleri veriyor. T24’te siyaset ve müzik yazıları yazmaktan keyif alıyor.