Sezonu yabancı turist rekorları ile kapatan turizm sektörü yerli turistte ise ekonomik kriz, seçim ve kur etkisi ile ağır kayıp verdi. Oteller, rekor beklentisi ile yerli turiste ayrılan kontenjanlarda kısıtlamaya giderken, yüksek fiyatların da etkisi ile iç turizmde yüzde 40'lara varan oranlarda kayıp yaşandığı açıklandı. 2019 sezonunda Euro'yu 8 TL'den baz alan kontratlara imza atıldığını kaydeden Jolly Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, “İç pazarın mutlu olmadığı hedefleri de tutturamadığımız bir yıl oldu. Kriz döneminde yüzde 40'lara ulaşan yerli turist payı, geçen yıl yüzde 15'e kadar düştü. Yeni sezon için kontratlar 2019 fiyatlarından yapıldı. Bu yıl yerli turistin payının yüzde 20-25 seviyesine çıkacağını öngörüyoruz” dedi.
Sözcü'den Sayime Başçı'nın haberine göre, erken rezervasyon kampanyasını tanıtmak üzere dün Antalya Turizm Fuarı'nda düzenlenen basın toplantısında sektörü değerlendiren Vardar, kriz döneminde büyük önem taşıyan ve kurtarıcı rolü olan iç pazarın işler düzeldikten sonra ikinci plana itildiğine işaret etti. Bu yıl oteller ile önemli anlaşmalara imza attıklarını ve fiyat artışı yaptırmayarak iç turizmi hareketlendirmeyi hedeflediklerini anlatan Vardar, sözlerine şöyle devam etti:
“Oteller fiyat artışı yapmadı, biz de erken rezervasyon kampanyasını erkene aldık. Türk misafirin etkilenmeyeceği geçen yılın üzerine çıkmayan fiyatlardan oluşan bir kontrat yapısı oluşturduk. Bazı oteller erken rezervasyonda geçen yıl yüzde 20 indirim yaparken bu yıl bunu yüzde 30'a çıkardılar.”
Avrupalıya yüzde 20 zam
Otellerin 2020 yılı için geçen yıla oranla hızlı büyüyeceğini kaydeden Mete Vardar, “2020 parlak bir yıl olacak. Erken rezervasyonda yüzde 50-60'ın üzerinde bir büyüme bekliyoruz. Avrupa kontratlarında yüzde 15-20'lik fiyat artışları var. 3 yıl içinde kişi başı harcama 800 dolarların üzerine çıkabilir” bilgisini verdi.