Ekonomi

Türkiye'deki yüksek enflasyonda şirket kârlarının rolü ne?

Türkiye'nin enflasyonla mücadele konusunda yol haritası netleşirken, bazı uzmanlar şirketlerin yükselen kârlarının enflasyona etkisinin bu sürece dahil edilmesi gerektiğini savunuyor

23 Ocak 2024 17:10

Merve Kara-Kaşka

Uluslararası Para Fonu'nun (IMF) Haziran'da yayımladığı analize göre Euro Bölgesinde tüketici fiyatlarındaki artışın yüzde 45’i kar oranlarındaki artıştan kaynaklanırken sadece yüzde 4,5’i nominal ücret maliyetlerindeki artışlara bağlı gerçekleşti.

Aralık ayında yayımlanan bir araştırmaya göreyse küresel enflasyon döneminde İngiltere ve ABD'nin dahil olduğu bazı ekonomilerde büyük kurumsal şirketlerin bir bölümü "kâr marjlarını korumak için" fiyat artışlarına giderek enflasyona olumsuz katkıda bulundu.

BBC Türkçe'nin sorularını yanıtlayan uzmanlar, Türkiye'de enflasyonun temel kaynağının "doğrudan doğruya kâr marjlarının şişkinleştirilmesi" olduğunu savunuyor.