Çinli turistler, Türkiye’de yapılan vergisiz alışverişlerde Avrupa ve ABD’den sonra Körfez ülkelerini de geçmeye hazırlanıyor. Bu yılın ocak-mayıs döneminde ise Türkiye’yi ziyaret eden 167 bin 961 Çinli turist, harcamalardaki büyüme ile sektörde açık ara fark yarattı.
Sözcü'den Sayime Başçı'nın haberine göre en çok harcayan turist grubu içinde yer alan ve geçen yılın ocak-nisan döneminde ortalama harcaması 3 bin 379 dolar olan Çinli turistin bu yılın aynı dönemindeki ortalama harcaması 5 bin 81 dolara ulaştı.
Rusya krizi sonrasında alternatif pazarlara yönelen ve okyanus ötesi açılıma geçen turizm sektörü, harcamalardaki büyüme ile çalışmalarının meyvelerini toplamaya başladı. 2016'da 1678 bin 570 Çinli turistin ziyaret ettiği Türkiye, 2017'de 247 bin 277, 2018'de ise 394 binin üzerinde Çinli turisti ağırladı.
Bu yılın ocak-mayıs döneminde ise Türkiye'yi ziyaret eden 167 bin 961 Çinli turist, harcamalardaki büyüme ile sektörde açık ara fark yarattı. En çok harcayan turist grubu içinde yer alan ve geçen yılın ocak-nisan döneminde ortalama harcaması 3 bin 379 dolar olan Çinli turistin bu yılın aynı dönemindeki ortalama harcaması 5 bin 81 dolara ulaştı.
Vergisiz alışveriş (tax free) olarak adlandırılan ve gelen turistlerin şehirdeki paket dışı harcamalarını kapsayan verilere göre , Çinli turistlerin toplam satışlardaki payı yüzde 14'ten yüzde 20'ye çıktı. Kişi başı harcaması en yüksek olan Katarlı turistlerin satışlardaki payı ise yüzde 8'de kaldı.