Şampiyonlar Ligi'nin resmi sponsorlarından olan Mastercard tarafından Avrupalı taraftarlar arasında yapılan bir araştırmanın sonuçları Galler'in başkenti Cardiff'teki final maçı öncesi açıklandı.
Bu araştırmaya göre, İngilizler, takımları için göze alabildikleri bağlamında "en tutkulu taraftarlar" olarak öne çıkıyor.
Listede İngilizler'in arkasında İspanyollar, onların arkasında İtalyanlar yer alırken, Türkler, Almanlar'ın üzerinde 4'ncü sırada yer aldı.
"En tutkulu taraftar" sıralaması, bir karşılaşma için harcanan para, yapılan mesafenin yanı sıra "bir karşılaşma için ilişkiyi feda etmek" gibi sosyal faktörler göz önünde tutuluarak da oluşturuldu.
"12. Adam" isimli araştırmanın sonuçlarına göre beş Türk taraftan biri, Şampiyonlar Ligi maç bileti için balayını iptal etmeye hazır olduğunu açıkladı.
Toplam 10 bin 500 kişinin verdiği cevaplardan yola çıkılarak yapılan araştırmaya göre Türk taraftarlar, "bir karşılaşma için harcanan en yüksek meblağ" başlığında ortalama 608 sterlin ile ortalama 343 sterlin harcayan İngilizler'in oldukça önünde yer alıyor.
Piyango mu, Şampiyonlar Ligi finali mi ?
Araştırma, Avrupa genelinde taraftarlık bilincinin oluşma yaşının ortalama 13 olduğunu ancak İngiltere'de bu bilincin 10 yaşında oluştuğu sonucunu da ortaya koydu.
Mastercard tarafından 16 ülkede yapılan araştırmanın bazı sonuçları şunlar:
- Hollandalı taraftarlar, yüzde 41'lik bir oranla takımlarının maçını stadyum yerine televizyonda izlemeyi tercih eden tek taraftar grubu.
- İtalyan taraftarlar ise yüzde 46'lık bir oranla "doğdukları şehrin takımının taraftarı olma" başlığında açık ara öndeler.
- Başarı endeksli taraftarlık başlığında ise Romenler öne çıkıyor. Bu ülkenin taraftarlarının yüzde 26'sı takımlarını başarılı olmaları durumunda destekleyeceklerini söylüyor.
- Ukraynalı taraftarların yüzde 66'sı ise takımlarını Şampiyonlar Ligi finalinde görmeyi piyango kazanmaya tercih edeceklerini söylüyor.