Karar yazarı Taha Akyol, dün açıklanan PISA sonuçlarını değerlendirdi. Türkiye'de öğrencilerin OECD ülkelerinin altında çıktığı sonuçlarda matematik, fen ve Türkçe dallarında 15 yaşındaki öğrencilerin önemli bir oranının temel becerilerden yoksun olduğunu vurgulayan Akyol "Tabii okuduğu Türkçe bir metni anlamada başarısızlığa uğramak, en vahimi" dedi.
Akyol, PISA sonuçlarını Milli Eğitim’in yaptığı ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi) araştırmasının 2019 sonuçlarıyla karşılaştırarak iki sonuçta da öğrencilerin okuduğunu anlama sorunu olduğunu vurguladı.
Akyol'un Karar'da yayımlanan Ah eğitim, vah eğitim başlıklı yazısının ilgili kısmı şöyle:
"Dün açıklanan PISA sonuçları, matematik, fen ve Türkçe dallarında “Türkiye’de 15 yaşındaki öğrencilerin önemli bir oranının temel becerilerden yoksun olduğunu gösteriyor.”
Tabii okuduğu Türkçe bir metni anlamada başarısızlığa uğramak, en vahimi…
***
Milli Eğitim’in yaptığı ABİDE (Akademik Becerilerin İzlenmesi ve Değerlendirilmesi) araştırmasının 2019 sonuçlarına göre, okul çağındaki çocuklarımızın en yetersiz olduğu alan matematik… Temelinde tutarlı ve mantıklı düşünme yetersizliğinden olsa gerek.
Türkçe konusunda ise ABİDE raporunda şu satırları okuyoruz:
“Türkçede öğrencilerin yüzde 66,1’i orta düzey ve altında bu öğrenciler, deyimleri, atasözlerini, hiciv ve nüktelerdeki mesajları anlayamıyor. Neden-sonuç ilişkisi kuramıyor.” (AA, 3 Temmuz 2019)
Yine “anlama” sorunu!
Milli Eğitimce kanıtlanmış “anlama” sorunumuz!"