Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM), geçen aylarda yeni bir uygulama başlattı. ÖSYM Başkanlığı’nda üst düzey görevde olanlardan bir kısmı sınavlara aday gibi girip, soruları yanıtlıyor ve denetim yapıyor. ÖSYM Başkanı Prof. Dr. Ömer Demir de, 22 Kasım’dki Akademik Personel ve Lisansüstü Eğitimi Giriş Sınavı’na (ALES) Ankara Fen Lisesi’nde girdi. Spor kıyafetle sınav salonuna gidip sırasını bekleyen Başkan Demir, güvenlik görevlilerinin araması sırasında ceketinin iç cebindeki kartları unuttu. Güvenlik görevlisinin bunu fark etmesi üzerine kartları hemen yırtıp çöpe attıktan sonra salona girdi.
Kimse tanımadı
Demir, Sınavın başlamasını bekledi. Gözetmenler ve salon başkanlarının soru ve cevap kâğıtlarını usulüne uygun dağıtıp dağıtmadığını gözlemledi. Sınav sorularını çözerken gözlemlerine devam etti. Sınav bittikten sonra herkesin çıkmasını bekledi. Kimse onu tanıyamadı. Hemen her sınavda Türkiye’nin farklı yerlerinde isimleri sadece başkan tarafından bilinen yöneticiler tebdil-i kıyafet salona gidip gözlem yapıyor, sonrasında sınav güvenliği ile ilgili bir rapor hazırlıyor.
Her sınavda bir gözlemci
Harem-selamlık ‘değerler’ teklifi
İzmir Buca İnci Özer Tırnaklı Fen Lisesi’nde verilmesi planlanan ‘değerler eğitimi’nde harem-selamlık tartışması gündeme geldi. Eğitim İş İzmir 1 Nolu Şube Başkanı Bülent Duran, ay başında okulda değerler eğitiminin sadece erkek öğrencilere verildiğini, kız öğrencilerin daha sonra alacağı söylendiğini iddia etti. Duran, “Laik eğitim anlayışı dışında konuşmalar olduğu yönünde de duyumlar aldık. Okula ve milli eğitime gittik. Ancak sağlıklı bir yanıt alamadık” dedi. Okul Müdürü Şeref Örs ise, ayrı eğitim verilmediğini, fakat adını açıklayamayacağı bir vakfın böyle bir öneride bulunduğunu ancak kabul etmediklerini belirtti.
Değerler eğitimi nedir?
İl milli eğitim müdürlüklerinin internet sitelerinde yer alan ‘değerler eğitimi yönegesi’nde uygulamanın amaçları arasında, öğrencilerin Türkiye Cumhuriyeti Anayasası’na ve demokrasinin ilkelerine, insan hakları, çocuk hakları ve uluslararası sözleşmelere uygun şekilde haklarını kullanma; milli ve evrensel kültür değerlerini tanımalarını, geliştirmelerini bu değerlere saygı duymalarını sağlamak gibi başlıklar yer alıyor.