Gündem

Münih Havalimanı'nda "bagajsız sefer": 3 gün geçti, yolcular eşyalarını bekliyor

19 Nisan 2024 17:43
Özlem Ateş Aksoy

Münih Franz Josef Strauss Havalimanı'nda Esenboğa Havalimanı'na gitmek için 17 Nisan'da XQO715 sefer sayılı Sun Express Havayolları şirketi uçağına binen yolculara, inişin ardından bagajları teslim edilmedi. Yolculara Esenboğa Havalimanı'nda havayolları şirketinden yapılan bildirime göre, Münih Havalimanı'ndaki "yer hizmetlerinin yetersizliği" nedeniyle yolcu bagajları Almanya'dan Türkiye'ye taşınamadı. 

17 Nisan Çarşamba günü saat 10.10'da Münih'ten Ankara'ya gelmek için uçağa binen Sun Express yolcuları, Esenboğa'da uçaktan indiklerinde garip bir bildirimle karşılaştı; Münih'teki Franz Josef Strauss Havalimanı'ndaki "yer hizmetlerinin yetersizliği" nedeniyle yolcuların bagajlarının taşınmadığı öğrenildi.

Yapılan bildirimde yolcu bagajlarının bir sonraki uçuşla taşınıp teslim edileceğinin söylenmesinin ardından 3 gün geçmesine rağmen yolculara bugün verilen bilgide "bagajların 5 gün içinde teslim edileceği" söylendi.

T24'ün ulaştığı Sun Express, yaşananlardan dolayı özür diledi. Şirket, problemin havalimanından kaynaklandığını ve uçuş öncesi böyle bir aksaklığın yaşanacağının bilgisinin kendilerine verilmediğini bildirerek, bagajların teslimatının yapılmaya çalışıldığını aktardı.

Sun Express, T24'e yaptığı açıklamada şu ifadelere yer verdi:

"17 Nisan 2024 tarihli XQ715 sefer sayılı Münih-Ankara uçuşumuzda Münih Havalimanı’ndaki yer hizmetleri sağlayıcısının personel yetersizliği sebebiyle yolcularımızın bagajları uçağa yüklenememiştir.

Bagajların büyük bir çoğunluğu aynı tarihte farklı bir uçuş ile yolcularımıza gönderilmiş olup, henüz teslim edilememiş olan az sayıdaki bagajın teslimatı yapılmaya devam edilmektedir. Yaşanan gecikme dolayısıyla üzgünüz."