T24 Haber Merkezi
Facebook ve Instagram’ın sahibi olan Meta, ünlülerin fotoğrafları kullanılarak hazırlanan sahte reklamları tespit edebilmek için yeni bir yüz tanıma teknolojisi üzerinde çalışmaya başladığını açıkladı.
Meta yaptığı açıklamada sosyal medyada ünlülerin sahte reklamlarda kullanılan fotoğraflarını tespit etmek için geliştirilen bu teknolojinin kullanımının isteğe bağlı olacağının altını çizdi.
Metanın açıklamasına göre, Facebook ve Instagram’daki bazı ünlülerin profiliyle yüz tanıma teknolojisi test ediliyor.
AA’nın haberine göre, Meta yüz tanıma teknolojisini kullanmak isteyenlerin Facebook ve Instagram'da hesabının olması ve kullanıcıların yüzlerinin göründüğü bir video yüklemesi gerektiğini açıkladı. Açıklamada bu verilerin sahte olduğundan şüphelenilen reklamdakilerle karşılaştırılacağı belirtildi.
Meta bu teknoloji aracılığıyla ünlülerin fotoğraf ya da videosunun kullanıldığı reklamın sahte olduğunun tespiti halinde, reklamın engellenebileceğini açıklarken kullanıcıların istedikleri zaman bu teknolojiyi kullanmayı bırakabileceklerine belirtti.
Meta daha önce de yüz tanıma teknolojisi üzerinde çalışmış ancak 2021 yılının Kasım ayında toplumsal endişeler nedeniyle yüz tanıma sistemini kapatacağını açıklamıştı. Bu süreçte bir milyardan fazla kullanıcının yüz tarama verilerinin silineceği söylenmişti.
Ahmet Ümit: Artık ciğerim yanıyor, ‘Yırtıcı Kuşlar Zamanı’nı yazmak zorundaydım!
|