Ekonomi

İşletmelerde cepleri yakan etiket mesaisi devam ediyor

"Kesilen cezaların ifşa edilmesi gerekiyor. Hangi firmanın, hangi şirketin, hangi şubesinde neler yapılıyor, tüketicinin haberi yok"

27 Ocak 2024 11:11

Zincir marketlerde asgari ücret, memur maaşları ve emekli maaşlarına yapılan zamların ardından devam eden etiket değişikliklerine dikkat çeken TUKONFED Hukuk Komisyonu Üyesi Dr. Mücahit Saraçlı, tüketicilerin ne yapmaları gerektiğini açıkladı.

Aralık ayında asgari ücretle ilgili yapılan zam görüşmelerinin ardından başlayan etiket değiştirme çalışmaları devam ediyor. Zincir marketler, asgari ücret artışı açıklanmasının ardından etiket değişikliklerini sürdürüyor. Yılbaşından sonra bazı ürünlere tekrar zam yapan marketler, asgari ücret artışının tüketicilere yansımasından önce etiketlerini birkaç kez değiştirmiş durumda. Son bir ay içinde bazı ürünlerin etiketlerinin 2 kez, bazılarının ise 3 kez değiştirildiği görülüyor.

"Tüketicinin cebinden daha fazla çıkmamalı"

Dr. Mücahit Saraçlı: "Asgari ücret artışı beklentisiyle yılbaşı öncesinde etiketlerde değişiklikler başladı. Artış açıklandıktan sonra ise marketler gece yarılarına kadar etiket değişiklikleri yapmaya devam etti. Memur maaşlarındaki artış söylentisiyle birlikte etiketler tekrar değişti. Şimdi ise emeklilere yapılacak maaş artışıyla birlikte tüketicinin cebinden daha fazla çıkmamalı."

"Haksız fiyat uygulamaları yapılıyor"

Zincir marketler ile bu konu görüşüldüğünde, 'Yüzde 25'lik kar marjımız var, biz onu uyguluyoruz' cevabını aldıklarını söyleyen Saraçlı: "Birçok market, yüksek kar marjıyla çalışıyor ve stok değerlendirmelerinde tüketiciyi yanıltıcı taktikler kullanabiliyor. Tüketiciler, alacakları ürünlerin etiketlerine ve fiyat değişim tarihlerine dikkat etmeliler. Eğer tarihte bir sorun varsa, bu durumu belgeleyip Ticaret Bakanlığı'na bildirebilirler. Ayrıca '175 Alo Tüketici Hakları' hattını kullanarak 7 gün 24 saat şikayette bulunabilirler" açıklamalarında bulundu.

"Kesilen cezaların ifşa edilmesi gerekiyor"

Tüketicilerin şikayet haklarını kullanmaları gerektiğini ve şikayetler ile bu sorunun daha kısa sürede azalacağını dile getiren Saraçlı: "Tüketiciler, daha önce söylediğim gibi yaşadıkları olayları tespit edip alo tüketici hattına bildirmelidirler. Ticaret Bakanlığı, 81 ilde denetçilere sahiptir ve gelen her ihbarı titizlikle inceleyerek gerekli cezaları kesmektedir. Bizim esas talebimiz Kesilen cezaların ifşa edilmesi gerekliliğidir. Bu sayede tüketiciler, hangi firma ve şubenin ne gibi uygulamalar yaptığını bilme hakkına sahip olacaktır." dedi.