Karar yazarı İbrahim Kahveci, köprü ve otoyollara yapılan zama ilişkin olarak, ''Çok eskilerde yollar kesilir Millet soyulurdu… Şimdi yollar açılarak millet ödüyor. Hem doğrudan hem de vergiler yoluyla'' dedi.
2013 yılında ihale edilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün 10 yıl 2 ay 20 gün sonra devlete devredilmesi gerektiğini belirten Kahveci, yazısında şunları söyledi:
''Ama hala KÖİ müteahhidi işletiyor ve yan yollarla beraber yılda 960 milyon dolar alıyor.
Oysa 2023 yılı Eylül ayında bu köprü ve bağlantı yolları ilk ihaleye göre çoktan devlete devredilmeliydi.
Hatta araç geçiş garantileri bile artırılarak işletilmeye ve hem Milletten hem de Devletten para ödeniyor.
Benzer durum devam yollarında da yapıldı. Kurtköy-Akyazı kısmında da KÖİ müteahhidine 4-6 yıl ihale sonrası ek işletme verildi. Yani hem Millet hem de Devlet KÖİ müteahhidine ek ödemeler yapmaya devam edecek.
Eser siyaseti ya…
3,3 milyar dolarlık yapım-işletim maliyetine 10 milyar dolardan fazla ödeme yapılıyor. Tıpkı 1,2 milyar dolar yapım maliyetli Osmangazi Köprüsüne 15 milyar doların üzerinde Hazine garantisi verilmesi ve ödenmesi gibi…
Hangisini yazsak, hangisini söylesek bilemiyoruz. Hepsi neredeyse aynı…
1-2 milyar dolarlık şişirilmiş işlere bile 8-10 milyar dolar ödemeler yapılıyor. Acaba bu paralar nereye gidiyor? Ne dersiniz…
Çok eskilerde yollar kesilir Millet soyulurdu… Şimdi yollar açılarak Millet ödüyor. Hem doğrudan hem de vergiler yoluyla.''
Yazının tamamını okumak için tıklayın
2024’ün gözden kaçan 26 dizi ve filmi |
Günün öne çıkan haberleri...TIKLAYIN - Ertuğrul Özkök: Devlet Bey Özlem Gürses'i iki defa aradı, “Geçmiş olsun” dedi |