Hyundai CEO'su, i20 modelinin 2010 yılı mayıs ayından itibaren İzmit fabrikalarında üreteceklerini açıkladı.
Um, Esma Sultan Yalısı'nda düzenlenen
toplantıda yaptığı konuşmada, Hyundai'nin son yıllarda kalite ve
müşteri memnuniyeti konusunda büyük bir atılım gerçekleştirdiğini ve
Türkiye'de binek otomobil pazarında ''Türkiye'nin en çok tercih edilen
markası'' olduğunu belirtti.
Hyundai'nin, Türkiye ve tüm dünya için
hazırladığı halk otomobilleri kadar üst segmentlerdeki araçlarıyla da
fazlasıyla bilinen ve tercih edilen bir marka olduğunu dile getiren Um,
şunları kaydetti:
''Fabrikamızın ilk üretime başladığı tarih
olan 1997'den bu yana ürettiğimiz Accent modelimizin en yeni nesli olan
Accent Era'nın '2009'da Türkiye'nin en çok satılan aracı' unvanını
alması, 'Türkiye'nin otomobili' olduğunu bir kez daha gözler önüne
sermesi, bizim göğsümüzü kabartıyor.
Fabrikamızda ürettiğimiz diğer yerli
modelimiz olan Matrix de ait olduğu MPV segmentinin en çok tercih
edilen aracı... Ayrıca ithal ettiğimiz araçlarda Hyundai'nin başarısını
ortaya koyuyor. Getz modelimiz B segmentinin en çok satılan aracı ve
i20 ile birlikte Hyundai'nin bu segmentteki liderliğini perçinliyor.
i10 modelimiz de aynı şekilde A segmentinde uzak ara birinciliği elinde
bulunduruyor.''
Denizaşırı ülkelerdeki ilk fabrika
Um, bu önemli segmentlerde sürekli elde
ettikleri başarıları ve yeni satışa sundukları Genesis gibi üst segment
araçları sayesinde Hyundai'nin artık en kaliteli markalardan biri
olarak kabul edilmeye başlandığını ifade etti.
İzmit fabrikasının, Hyundai'nin denizaşırı
ülkelerde kurduğu ilk fabrika olduğunu hatırlatan Um, Türkiye'de
fabrika kurmanın şu ana kadar aldıkları ''en iyi kararlardan'' biri
olduğunu belirtti.
Um, kriz zamanlarında bile Hyundai olarak
Türkiye'deki yatırımlarına ara vermediklerini ve yeni araçları
hatlarına alarak üretim rakamlarını artırdıklarını anlatarak, Hyundai
Motor Company olarak Türkiye'ye ve Türkiye pazarının potansiyeline hep
güvendiklerini, yeni bir aracı üretim hattına alırken Türkiye pazarını
ve Türk tüketicisinin ihtiyaç ve beklentilerini her zaman öncelikli
olarak değerlendirdiklerini söyledi.
''B segmentindeki başarılı aracımız i20'yi
2010 yılı mayıs ayından itibaren İzmit fabrikamızda üretmeye
başlayacağız'' diyen Um, Avrupalı tüketici için Avrupa'da hazırlanan
bir araç olan i20'nin beş kapılı versiyonlarını tüm Avrupa'ya
Türkiye'den ihraç edeceklerini bildirdi.
Yılda 80 bin adet üretilecek
Hyundai Assan Başkanı ve Üst Yöneticisi
Kwang-Heum Um, Hyundai i20'nin ilk etaptaki üretim rakamının yılda 80
bin adet olacağını ve bu rakamın büyük bölümünün Avrupa ülkelerine
ihraç edileceğini anlatarak, Türkiye'ye en az 1 milyar lira karşılığı
ihracat girdisi kazandıracaklarını vurguladı.
Türkiye'ye ilk günden bu yana 500 milyon
dolar civarında yatırım gerçekleştirdiklerini ve i20'nin üretimiyle
birlikte 75 milyon dolar daha yatırım yapacaklarını dile getiren Um,
i20'nin üretimiyle birlikte 500 kişilik ek istihdam yaratıp, dolaylı
yoldan sağladıkları iş hacmini de 5 bin kişiye çıkarmayı
planladıklarını ifade etti.
Um, i20'nin üretimi sayesinde yıllık
üretim hacminin de 100 bin adet seviyesine ulaşacağını belirterek,
''Türkiye'de B segmenti satışları binek araçlar arasında yüzde 20'lik
paya sahip ve Hyundai i20'nin de aynen Accent Era modelimiz gibi
Türkiye'nin en çok tercih edilen modellerinden biri olacağına
inanıyorum'' dedi.
Kwang-Heum Um, Türkiye otomobil
pazarındaki liderliklerini sürdürmek için ellerinden gelenin daha
fazlasını yapacaklarını ve her zamanki gibi tüm müşterilerine en
güvenilir, kaliteli ve yüksek performanslı araçlarını sunmaya devam
edeceklerini de sözlerine ekledi.
Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali kibar
Hyundai Assan Yönetim Kurulu Başkanı Ali
Kibar da, ilk etapta yılda 80 bin adet üretilecek olan Hyundai i20
sayesinde, şu anda Accent Era ve Matrix modellerinin üretimi
gerçekleştirilen İzmit fabrikasının mevcut yıllık üretim hacminin de
100 bin adete ulaşacağını söyledi.
80 bin adet üretilecek i20'nin 10 bin
adetinin iç piyasaya sunulacağını, diğerinin ihraç edileceğini anlatan
Kibar, i20'nin Türkiye'de üretilmesiyle Accent üretiminde bir miktar
düşüş olabileceğini, ancak Accent modelinin üretimine devam
edeceklerini belirtti.
Türkiye otomobil pazarında Hyundai
Verilen bilgiye göre, Türkiye otomobil
pazarında Hyundai i20'nin yer aldığı B segmenti, ilk 7 aydaki toplam
binek otomobil satışlarının yüzde 20'lik bölümünü oluşturdu.
Hyundai'nin, Getz ve i20 modellerinin, satışlarıyla B segmentinde yüzde 18 paya sahip ve ''lider'' durumda durduğu belirtildi.
Hyundai'nin Getz modelinin, ilk 7 ayda
toplam 7 bin adetten fazla satış gerçekleştirip, segmentinin en çok
tercih edilen modeli olurken, i20'nin ise henüz mayıs ayında satışa
sunulmasına rağmen, yaklaşık bin 500 adet satılarak büyük bir başarı
gerçekleştirdiği ifade edildi.
Hyundai'nin, Türkiye'de 2009 yılının 7
ayındaki 32 bin 769 adetlik satışıyla ''Türkiye'nin en çok tercih
edilen otomobil markası'' olduğu, Hyundai'nin İzmit fabrikasında
üretilen aracı Accentt Era'nın ise 19 bin 336 adetlik satışı ile
''Türkiye'nin en çok tercih edilen aracı'' unvanını yıl başından bu
yana elinde tuttuğu kaydedildi.