T24 Haber Merkezi
Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Genel Sekreteri Murat Oral, 2010 yılında çıkan yangınla kullanıma kapatılan Haydarpaşa Garı'nın yeni bir Galataport yapılmak istendiğini öne sürerek, "Kültür Bakanlığı’na devredilmesi yeni bir taktik" iddiasında bulundu.
1924’ten itibaren TCDD’nin ilk Genel Müdürlük binası olan daha sonraki yıllarda TCDD 1.Bölge Müdürlüğü binası olarak kullanılan Haydarpaşa Gar binası 28 Kasım 2010’da çıkan yangında büyük bir hasar gördü. Yangından sonra Haydarpaşa bir daha ne insan ne vapur ne de tren görebildi. Son olarak ise Gar binası ile içerisinde bulunduğu arazi Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile imzalanan protokolle KDV hariç 71.1 milyar TL’ye 29 yıllığına Kültür ve Turizm Bakanlığı’na devredildi. Aynı protokolle Sirkeci Gar Sahası da 9.5 milyar TL’ye Kültür ve Turizm Bakanlığı’na kiralandı. KESK’e bağlı Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası’na (BTS) göre, Haydarpaşa 500, Sirkeci ise 200 olmak üzere gar binaları ve sahası toplam 700 dönüm.
Lojmanlara ve işletmelere "acele tahliye edin" yazısı
Haydarpaşa’nın Kültür ve Turizm Bakanlığı’na devredilmesinin ardından, Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası'nın (BTS) kiralanma işlemi ile ilgili "yürütmenin durdurulması" ve "iptal" davası devam ederken, Haydarpaşa arazisi içerisinde yer alan demiryolu işçilerine yaşadıkları lojmanları 7 gün içerisinde tahliye etmeleri yönünde yazı gönderildi. Aynı şekilde kira protokolü gerekçe gösterilerek kira sözleşmesi devam eden arazi içerisindeki işletmeler Demirspor, Deniz Büfe ve Kilisli Fiko’ya da yerlerini tahliye etmeleri yönünde yazılı tebligat gönderildi.
Gazete Duvar'dan Tuğba Özer'in haberine göre; BTS Genel Sekreteri Murat Oral, konuya ilişkin olarak şunları söyledi:
“Şimdi burayı Galataport yapmak istiyorlar. Kültür Bakanlığı’na devredilmesi yeni bir taktik. Kamuoyunun tepkisini çekmeden burayı aldıktan sonra Güler Sabancı gibi zenginlere peşkeş çekmek istiyorlar, tabiri caizse buraya çökmek istiyorlar. Protokolden 46 gün önce Güler Sabancı gelip etrafı gezdi. Demiryolu işletmeciliği için olan arazinin tamamını kiralıyorsanız bu kiralamak değildir. Hiçbir kurum kendi varlıklarını 29 yıllığına borçlu çıkabileceği, kiracısının başkalarına kiralayabileceği şekilde vermez. Bizim şu an trenlerimizi park edecek alanımız yok. Eskiden Haydarpaşa’da yapılıyordu, şimdi Ankara’ya göndermek zorunda kalıyoruz”
Sabancı Holding: Yatırım ya da proje planımız yok
Murat Oral'ın iddiasının ardından Sabancı Holding'den basın ile paylaşılan bilgi notunda "Sabancı olarak; Haydarpaşa Garı’na ilişkin herhangi bir yatırım ya da proje planımız bulunmamaktadır" açıklaması yapıldı.
TIKLAYIN - Haydarpaşa ve Sirkeci Garlarının kiralama protokolüne dair tartışmalar büyüyor