Karar yazarı Fehmi Koru, New York Times (NYT) gazetesinin yer verdiği İsrail'in Gazze ile savaşının başlamasından itibaren Netanyahu'nun Amerikan halkını ve kendisine muhalif kongre üyelerini etkilemek amacıyla yapay zekayı kullandığı, 2 milyon dolarlık bir kampanya başlattığını yazdı.
Karar yazarı Fehmi Koru, Fetullah Gülen'in yeğeni Ebuseleme Gülen'in anlattığı Meral Akşener'i hedef alan mobil oyuna atıfta bulunarak İsrail'in başlattığı kampanyayla benzerliğine değindi. Netanyahu'nun kampanyasının yapay zeka kullanmasının iki kampanyanın farklı olduğunu söyleyen Koru'nun köşe yazısının ilgili bölümü şöyle:
"Netanyahu’nun projeyle görevlendirdiği bakanlık -Dış Yahudiler Bakanlığı- zihin bulandırıcı kampanya için Tel Aviv’de yerleşik Stoic firmasını seçmiş.
Kampanya Ekim ayında başlatılmış, halen de sürmekteymiş. Facebook, Instagram ve eski adı Twitter olan X’te, ABD vatandaşı süsü verilerek açılmış çok sayıda hesaptan, hedef kişilere ve kitlelere yönelik mesaj saldırısına girişilmiş…
Gazete Kongre’deki hedeflerin siyahi ve Demokrat Partili politikacılar olduğunu tespit etmiş. Haberde hedef isimler de yer alıyor.
Buraya kadar anlatılanlardan, gerçek olmayan isimler üzerinden kamuoyunu aldatarak sonuç alma yönüyle, İsrail’de Netanyahu’nun zihinleri bulandırma amaçlı kampanyası ile Pensilvanya merkezli 2018 seçimini etkileme çalışmasının birbirine benzediği anlaşılıyor.
Farklılık bundan sonra başlıyor. Sosyal medya mesajlarının çoğalıp hedefe iletilmesinde yapay zeka kullanılmış.
Bu arada, kampanya mesajları inandırıcılık kazansın diye, Stoic firması, Amerikalılara hitap eden değişik isimli internet haber siteleri de oluşturmuş.
İsrail’deki yalan haberle mücadele sitesi ‘FakeReporter’, NYT’tan önce konunun peşine düşmüş ve onun uyarısı üzerine Facebook ve Instagram’ın sahibi Meta firması ile ChatGPT’nin sahibi OpenAI, farkına vardıkları faaliyetin önünü kestiklerini açıklamışlar"