T24 Haber Merkezi
Son dönemde emniyet ve savcılıklara ulaşan şikâyetler, elektronik sektörü ve cep telefonu bayilerini hedef alan yeni bir dolandırıcılık yöntemini ortaya çıkardı. "Açılmamış ürün iadesi" adı verilen bu yeni sahtekârlık, başta ünlü markalar olmak üzere, geniş çapta mağduriyet yarattı. Bayiler, şikâyetlerin artması üzerine adli makamlara başvurdu.
Sabah'tan Metin Can'ın haberine göre; elektronik ürünler satan mağazalara yönelik yeni dolandırıcılık yöntemi ortaya çıktı. Dolandırıcılar, bayiden cihazı alıyor, orijinal ürünün yerine farklı nesne yerleştiriyor, kutuyu da 'sıfır paket' gibi ambalajlatıp, mağazaya iade ediyor. Bayi ürünü yeniden başkasına sattığında dolandırıldığını anlıyor.
Bu dolandırıcılar, iade sırasında mağazaları kandırarak büyük zarar veriyor. Dolandırıcılar, elektronik bayilerden özellikle cep telefonları ve pahalı elektronik cihazları satın alıyor. Ardından ürünlerin kutusunu dikkatlice açıp, içindeki orijinal cihazları alıyor. İçine sahte veya benzer ağırlıkta farklı nesneler yerleştiren dolandırıcılar, daha sonra kutuyu "sıfır paket" görüntüsü vererek yeniden ambalajlıyor.
Bu ambalaj işlemi, genellikle merdiven altı atölyelerde ya da basit makinelerle yapılıyor. Kutunun jelatinli ve açılmamış görünümüne aldanan mağazalar ise iade talebini kabul ediyor. Satışı geçen hafta başlayan yapay zekâlı yeni iPhone ve Samsung başta olmak üzere yüksek fiyatlı birçok cep telefonu markası hedefte. Dolandırıcılar, cep telefonu dışında harici disk, hafıza kartı, bluetooth kulaklık, iPad, dizüstü bilgisayar, fotoğraf makinesi, lensler, oyun konsolları ve bazı akıllı ev cihazları için de benzer yöntemi kullanıyor. Savcılık dosyalarında yer alan bazı ifadeler, dolandırıcıların ürünleri yeniden ambalajlayarak mağazaya iade ettikten sonra hiçbir şüphe uyandırmadan iadeyi gerçekleştirdiklerini doğruluyor.
Depolarda da milyonluk vurgun
Bu dolandırıcılık yalnızca bireysel müşterileri etkilemiyor, aynı zamanda elektronik depolarda çalışan bazı kişilerin de benzer yöntemlerle mağduriyet yarattığı iddia ediliyor. Şikâyetler arasında, depolarda çalışan bazı kişilerin, depoya giren orijinal ürünleri sahte ürünlerle değiştirerek büyük vurgun yaptığı da yer alıyor. Bu tür olaylar, sektör içinde büyük endişe yarattı ve birçok ünlü marka savcılığa başvurarak soruşturma talep etti. Adli makamlardan gelen bilgilere göre, dolandırıcıların kullandığı bu yöntemin daha geniş çaplı olabileceği düşünülüyor ve soruşturmalar derinleştiriliyor.
Savcılık kaynaklarından elde edilen bilgiler, bu dolandırıcılık yöntemiyle mağdur olan kişilerin sayısının her geçen gün arttığını gösteriyor. Mağdurlar, yaşadıkları maddi zararların yanı sıra, marka ve bayilerin durumu ciddiye almaması nedeniyle psikolojik olarak da zor günler geçirdiklerini ifade ediyor. "Aldığım ürünün sahte çıkması ve geri dönüşte yaşadığım zorluklar, sürecin karmaşıklığını gösterdi" diyen bir mağdur, sürecin yıpratıcı olduğunu dile getirdi. Adli makamlar, vatandaşların şikâyetini titizlikle incelerken, iade konusunda yasal düzenleme de gelebilir.
Şehzadenin Yüzyılı | İlber Ortaylı, Ertuğrul Osman’ı anlattı: Türk hanedanı kadar memleketine ihanet etmeyen, Cumhuriyet’e sadık insanlar yok
|