Çinli otomobil üreticisi Chery'nin, 5 yıl aranın ardından Türkiye pazarına yeniden giriş yapacağı belirtildi.
Habertürk'ten Yiğitcan Yıldız'ın haberine göre, Türkiye pazarına ilk olarak 2008'de giren, fakat umduğunu bulamayınca 2017'de pazardan çıkma kararı alan Çinli otomobil üreticisi Chery, 5 yıllık bir aranın ardından Türkiye'ye geri dönmeye hazırlanıyor. Çinli üretici, ilk etapta üç farklı SUV modeli Türkiye'ye getirirken, satışlara ise bahar aylarında başlayacak.
"Türkiye iki kimliğe sahip"
İstanbul'da gerçekleştirilen bir organizasyonda markanın gelecek planlarını anlatan Chery Türkiye Başkanı Fenghuo Si, "Chery, son yıllarda Ortadoğu ve Batı Asya pazarlarında başarılı satış performansları sergiliyor. Aynı zamanda Avrupa Birliği pazarına resmi girişi için aktif hazırlıklar yaparak küreselleşme hamlesini hızlandırmaya da devam ediyor. Türkiye, hem Asya hem Avrupa'da yer alıyor. Ayrıca hem Avrupa Birliği adayı hem de NATO üyesi olmak üzere iki kimliğe sahip. Coğrafi avantajları ve büyüyen ekonomisiyle Türkiye, Chery için her zaman önem verdiği stratejik bir pazar oldu ve Chery'nin Avrupa pazarına girmesi için bir köprü görevi de görüyor" dedi.
Chery Türkiye Başkanı Si, Chery'nin küreselleşme yolculuğuna çıkan ilk Çinli otomobil markası olduğunu vurgulayarak, "Beş küresel Ar-Ge merkezi, 10 fabrika ve Çin dışında bin 500 satış ve servis noktası bulunuyor. Chery'nin küresel satış hacmi 2,35 milyon yurt dışı olmak üzere 11,1 milyon adedi aştı” ifadelerini kullandı.
Haberde belirtilen detaylara göre, Chery, Türkiye'ye ilk etapta sadece benzinli motora sahip otomobillerini getirme kararı aldı. Yapılan açıklamaya göre, Tiggo 7 Pro, Tiggo 8 Pro ve Omoda 5 modellerini bahar aylarında satmaya başlayacak Çinli üretici, her üç modelini de 1,6 litre benzinli motor ve yedi ileri otomatik şanzıman ile donatacak.