T24 Haber Merkezi
CHP Adana Milletvekili Müzeyyen Şevkin, yeni yapılan Çukurova Havalimanı işletmecilerine verilen yolcu garantisi nedeniyle Adana Şakirpaşa Havalimanı’nın kapatılmasını eleştirdi. Şevkin, "87 yıldır hiçbir hava koşulundan etkilenmeyen Adana Şakirpaşa Havalimanı’nın hava araçlarının geçişlerini engelleyen bir bölgede yer aldığını söylemek tam anlamıyla topu taca atmaktır. Ayrıca Teknofest nedeniyle Adana’da her gün uçak gösterilerinin yapıldığı, uçakların vızır vızır uçtuğu bir havalimanından bahsedilirken biraz daha durmak ve düşünmek gerekir" dedi.
CHP Adana Milletvekii Müzeyyen Şevkin, TBMM Başkanlığı'na sunduğu soru önergesini yanıtlayan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun, 87 yıldan bu yana aynı yerde hizmet veren ve herhangi bir kazanın yaşanmadığı Adana Şakirpaşa Havalimanı’nın kapatılmasına gerekçe olarak "mania kriterlerini" göstermesine tepki verdi.
“Mania sadece ticari uçuşlara mı var”
Bakan Uraloğlu’nun konumu itibarıyla şehir yerleşimi içine sıkışması ve mania kriterlerinin sağlanamaması nedeniyle genişletilme imkanı bulunmadığını öne sürdüğü Adana Şakirpaşa Havalimanı çevresinin genişlemeye müsait olduğuna işaret eden Şevkin, “87 yıldır hiçbir hava koşulundan etkilenmeyen Adana Şakirpaşa Havalimanı’nın hava araçlarının geçişlerini engelleyen bir bölgede yer aldığını (mania planı) söylemek tam anlamıyla topu taca atmaktır. Ayrıca Teknofest nedeniyle Adana’da her gün uçak gösterilerinin yapıldığı, uçakların vızır vızır uçtuğu bir havalimanından bahsedilirken biraz daha durmak ve düşünmek gerekir” ifadelerini kullandı.
“Adanalılar unutmaz”
Adana Şakirpaşa Havalimanı’nın ticari uçuşlar haricindeki devlet hava araçları, ambulans ve yangın söndürmede görevli hava araçları, insansız hava araçları, eğitim ve askeri amaçlı hava araçları gibi havacılık faaliyetleri kapsamında hizmet vermeye devam edeceğini ifade eden Bakan Uraloğlu’nun tam anlamıyla günah çıkardığını kaydeden Şevkin, “Tüm bunların yapılabildiği bir havalimanında mania planı sadece ticari uçuşlar için mi engel teşkil ediyor? Sayın Bakan tam anlamıyla ipe un seriyor. Adanalılar bunu unutmayacak ve affetmeyecek. Sandıkta hesabını fazlasıyla soracak” dedi.
Türkiye’de en çok kâr eden ilk 15 havalimanıyla ilgili soruya Bakan Uraloğlu'nun internet sitesini adres gösterdiğini belirten Şevkin, “Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, iki yıl önce Adana’da yaptığı açıklamada Adana Şakirpaşa Havalimanı’nın geleceğinin Adanalıların isteği doğrultusunda şekilleneceğini belirtmiştir. Sizin bu konudaki düşünceleriniz nelerdir” sorusunu ise yanıtlamadığını belirtti.
Maniaların ÖnemiManialar, uçuş güvenliğini önemli ölçüde etki etmektedir. Maniaların oluşumunu önlemek ve havaalanı ve uçuş güvenliğini sağlamak amacıyla oluşturulan mania planlarına uyulması, yaşanabilecek olumsuz olayları önlenmesi ve havalimanlarının kullanılmaz hale gelmesini önlemek açısından çok önemlidir. Havalimanı Çevresindeki Mania Kriterleri-Cihaz anteni merkez olmak şartıyla 65 yarıçaplı alan üzerinde yükseklik sıfır olmak zorundadır. -Cihaz anteni merkez olmak şartıyla 65 ile 250 metre yarıçaplı alan içerisinde yüksekliği 7 metreyi aşmayan cisimlerin varlığına izin verilebilir. -Cihaz anten merkez olmak şartıyla 250 ile 400 metre yarıçaplı alan içerisinde yüksekliği 10 metreyi aşmayan ağaç gruplarına, yüksekliği 1,20 metreyi aşmayan çalılıklara, metal içerikli binalara ve 10Kv’ı aşmayan yarıçap hizasında yüksekliği 5 metreyi aşmayan enerji veya telefon nakil hatlarına, yüksekliği 12 metreyi aşmayan tek ağaçlara müsaade verilebilir. -Cihaz anten merkez olmak şartıyla 400 ile 600 metre yarıçaplı alan içerisinde yüksekliği anten kotuna göre 0,5 derece ve altında metal binalara, yüksekliği 0,1 derece ve altında yoğun orman ve metal içerikli binalara, yüksekliği anten kotuna göre 1,5 derece ve altında radyale göre 10 derecenin altında yatay uzanıyorsa nakil hatlarına izin verilebilir. Mania Planı Nedir?Havalimanlarında ve heliportlarda emniyetli hava aracı operasyonları gerçekleştirmek için havalimanları çevresinde belirlenmiş bölgelerde, manialardan arındırılmış bir hava sahası belirleyerek, bu hava sahasını korumak ve havalimanlarının ve heliportların oluşacak manialardan dolayı kullanılamaz hale gelmesini önlemek amacıyla Ulaştırma Bakanlığı tarafından hazırlanan ve onaylanan plandır. Hazırlanan mania planları uygulanmak üzere imar planı yapma yetkisine sahip ilgili tüm ve kuruluşlara iletilmektedir. Bu kurum ve kuruluşlar, mania planlarında belirtilen kriterlere uymak zorundadırlar. Belirlenen kriterlere uyulmaması durumunda uçuş, mal ve can emniyetini korumak amacıyla ilgili makamlar tarafından gerekli işlemler yapılmaktadır. Manialar insan unsuru sonucu oluşabileceği gibi arazi özelliklerinden dolayı oluşan manialarda vardır. Mania planında belirlenen mania alnını aşan arazi parçalarının mania limitlerini aşan kısımlarına da doğal mania denmektedir. |
'Gecenin Kıyısı'nda taraf tutmanın anlamsızlığı üzerine bir hikâye |