Taksi çağırma uygulaması BiTaksi'ye eklenen "Bahşişli Çağır" seçeneği taksicilerle yolcuları karşı karşıya getirdi. Uygulama bazı yolcuların tepkisini çekerken, bazı taksiciler ise bu durumdan memnun. Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu Hukuk Komisyonu Üyesi Av. Tayfun Üzülmez, "Taksici geldi, hizmeti beğenmediğinizde yine de bahşişi ödemek zorunda kalacaksınız. Burada aslında taksi erişim süresini kısaltmak için ödemiş olduğumuz bir 'ön ödeme' var. Her ne kadar taksi erişim süresi kısa olsa da bu sefer bu rakamlar normalleşmeye başlayacak. Herkes bahşiş ödemeye başlayacağı için bu sefer bahşişler artmaya başlayacak" dedi.
Taksi çağırma uygulamalarından BiTaksi'ye "Bahşişli Çağır" seçeneği eklendi. Uygulamaya getirilen bu güncelleme ile 'Bahşişli Çağır' özelliğini kullanarak taksi çağıranlar, şoföre bahşiş vereceğini önceden belirteceği için taksi bulmada öncelik sağlayabilecek. Bazı yolcular yeni özelliğe tepki gösterirken, taksicilerin bir kısmı ise yeni uygulamadan memnun kaldıklarını ifade etti.
"Bahşiş ödemek istemeyenler taksi bulamayacak"
Türk Girişim ve İş Dünyası Konfederasyonu Hukuk Komisyonu Üyesi Avukat Tayfun Üzülmez, bu özelliğin bahşiş yerine 'ön ödeme' olduğunu belirterek, "İnsanların bu uygulamayı kullanmasının temel sebeplerinden bir tanesi hangi kilometreyi ve ne ödeyeceğini varsayarak uygulamayı kullanmalarıdır. Bu tüketiciler aleyhine bir durum. Her ne kadar kâr amacı güdülse de taksi hizmeti bir kamu hizmetidir. Bahşiş ödemek istemeyen tüketicilerimiz ise belki taksi bulamayacak. Bekleme süreleri daha önce 5 dakika ise bu nedenle 15 dakikaya çıkacak" dedi.
Avukat Üzülmez, bahşiş miktarının her geçen gün artacağını ifade ederek, "Konfederasyon olarak da uygulamanın sahiplerinin bu yöntemi bir kez daha düşünmesini istiyoruz. Kaldırabiliyorlarsa kaldırmalarını rica ediyoruz. Muhataplarıyla bir toplantı da yapılabilir" diye konuştu.
Taksiciler memnun: Bence mantıklı
18 yıldır taksicilik yaptığını belirten İbrahim Keskin, "O seçenek zaten orada yazılı. Müşteri ona tıkladıysa verir. Bahşişe tıklamadığı sürece onu kaygılandıracak bir şey yok. Bence mantıklı. Müşteri ister kullanır ister kullanmaz" dedi.
Taksici Turan Sert, "Güzel bir şey. Desteklemeyen müşteriler onaylamasın. 15 TL ile kahvehanede çay içiyorlar ne olacak" diye konuştu.
Taksi müşterisi Semih Akdeniz ise, "Mantıklı olmaz bence. Taksici sadece ücretini alsın. Neden bahşiş vereyim ki? Taksici zaten ücretini alıyor. Bahşiş müşterinin gönlünden geçen bir şey. Verirse verir, vermezse vermez. Mecburiyet koşmak gibi, yanlış bir durum" dedi.
Gizem Çelik ise "Her yerde para verenin ayrıcalığı var. Takside de olmasaymış iyi olurmuş" şeklinde konuştu.