Türkiye'nin internet istatistikleri; en çok kullanılan ve abone olunan platformlar hangileri?

TÜİK verilerine göre geçen yıl yüzde 92 olan hanelerin evden internete erişim imkânı bu yıl yüzde 94,1'e yükseldi. Bireylerin en fazla kullandıkları sosyal medya ve mesajlaşma uygulamaları yüzde 82 ile WhatsApp, yüzde 67,2 ile YouTube ve yüzde 57,6 ile Instagram oldu.

27 Ağustos 2022 11:40

TÜİK, hane halkı bilişim teknolojileri kullanım araştırmasının 2022 yılı sonuçlarını bugün yayımladı. Buna göre, hanelerin yüzde 94,1'inin evden internete erişim imkânına sahip. Bu oran, geçen yıl yüzde 92 olarak gerçekleşti.

İnternet erişim imkânı olan hane oranı İstatistiki Bölge Birimleri Sınıflaması (İBBS) 1. düzeye göre; en yüksek olan bölgeler sırasıyla, yüzde 98,7 ile TR1 İstanbul (İstanbul), yüzde 98,3 ile TR5 Batı Anadolu (Ankara, Konya, Karaman) ve yüzde 94,4 ile TR3 Ege (İzmir, Aydın, Denizli, Muğla, Manisa, Afyonkarahisar, Kütahya, Uşak) olarak gerçekleşti.

ANKA'nın haberine göre; İnternet kullanım oranı, 16- 74 yaş grubundaki bireylerde 2021 yılında yüzde 82,6 iken bu yıl yüzde 85 oldu. Erkeklerin İnternet kullanım oranının bu yıl yüzde 89,1, kadınların ise yüzde 80,9 olduğu görüldü.

Bireylerin yüzde 82,7'sinin, yılın ilk 3 ayını kapsayan dönemde interneti düzenli olarak kullandığı görüldü. Düzenli olarak internet kullanan erkeklerin oranı yüzde 86,9, kadınların ise yüzde 78,6 oldu.

Son 12 ay içinde özel amaçla resmî makamların internet sitelerini ve uygulamalarını kullanan ve internet üzerinden kamu hizmetlerinden yararlanan bireylerin oranı yüzde 68,7 oldu.

E- devlet hizmetlerini kullanım amaçları arasında yüzde 64,4 ile resmi makamlar veya kamu hizmetleri tarafından kendisi hakkında saklanan kişisel bilgilere erişme ilk sırayı aldı.

Bunu, yüzde 48,5 ile kamu kurumlarından veya kamu hizmetlerinden bir randevu alma veya rezervasyon yaptırma ve yüzde 44,1 ile kamu kuruluşlarına ait internet sitelerinden bilgi edinme takip etti.

Son 12 ayda internet kullanan bireylerin internet üzerinden özel kullanım amacıyla mal veya hizmet satın alma ya da sipariş verme (e- ticaret) oranı, geçen yıl yüzde 44,3 iken bu yıl yüzde 46,2'ye yükseldi.

Cinsiyete göre internet üzerinden mal veya hizmet satın alma ya da sipariş verme oranı erkeklerde yüzde 49,7 iken kadınlarda yüzde 42,7 oldu. Bu oran, bir önceki yıl sırası ile yüzde 48,3 ve yüzde 40,3 olarak gerçekleşti.

Bu oran, en son mal veya hizmet satın alma ya da sipariş verme zamanlarına göre incelendiğinde; bireylerin yüzde 33,6'sının son 3 ay içinde (2022 yılı ilk 3 ayı) mal veya hizmet satın aldığı ya da sipariş verdiği görüldü. Bu oran, geçen yılın son 3 ayı içinde (2021 yılı ilk 3 ayı) yüzde 32,4 olarak gerçekleşti.

İnternet üzerinden yılın ilk 3 ayı içerisinde mal veya hizmet satın alan ya da sipariş veren bireylerin en fazla satın aldığı mal, yüzde 71,3 ile giyim, ayakkabı ve aksesuar oldu.

Bunu yüzde 50,2 ile lokantalar, fast- food zincirleri, catering şirketlerinden yapılan teslimatlar; yüzde 41,9 ile gıda ürünleri; yüzde 28,7 ile temizlik ürünleri, kişisel bakım malzemeleri ve yüzde 27,4 ile kozmetik, güzellik ve sağlık ürünleri takip etti.

İnternet üzerinden en fazla satın alınan mal türleri cinsiyete göre incelendiğinde ise erkeklerin yüzde 64,7 ile giyim, ayakkabı ve aksesuar, yüzde 51,1 ile lokantalardan, fast- food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatlar ve yüzde 40,9 ile gıda ürünleri; kadınların ise yüzde 78,4 ile giyim, ayakkabı ve aksesuar, yüzde 49,2 ile lokantalardan, fast- food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatlar ve yüzde 43 ile gıda ürünleri satın aldığı belirlendi.

İnternet üzerinden en fazla satın alınan mal türleri cinsiyete göre incelendiğinde ise erkeklerin yüzde 64,7 ile giyim, ayakkabı ve aksesuar, yüzde 51,1 ile lokantalardan, fast- food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatlar ve yüzde 40,9 ile gıda ürünleri; kadınların ise yüzde 78,4 ile giyim, ayakkabı ve aksesuar, yüzde 49,2 ile lokantalardan, fast- food zincirlerinden, catering şirketlerinden yapılan teslimatlar ve yüzde 43 ile gıda ürünleri satın aldığı belirlendi.