Instagram, 'bazı' kullanıcılarına reklam izinlerini kapatma hakkı tanıyacak
Facebook ve Instagram gibi sosyal medya platformlarının reklam konusundaki başlıca stratejisinin, kullanıcıların ilgi alanlarına ait verilerini toplayarak bunları kullanarak kullanıcıların ilgisini çekebilecek reklamları onlara önermek olduğu biliniyor.
bu veriler yüzünden Cambridge Analytica skandalında pay oynayan Meta (o zamanki adıyla Facebook) kurucusu Mark Zuckerberg, mahkemeye çıkmıştı.
İddialara göre Meta, bu özelliği sadece AB ülkelerinde yaşayan kullanıcılara sunacak ve özelliğin kapatılabilmesi için geçerli bir neden sunulması gerekecek.
Ancak verilerin toplanmasını istemeyen kullanıcıların Avrupa Birliği ülkelerinde yaşaması ve bir nedeni olması gerek.
The Wall Street Journal’ın Meta’ya yakın kaynaklardan aldığı bilgilere göre AB regülatörleri tarafından ağır cezalara maruz kalmakla tehdit edilen Meta, kendisinden beklenmeyen bir şekilde kullanıcıların bu reklam verilerinin kendilerinden toplanıp toplanmamasını seçebilecek.
Türkiye’de kullanıma sunulmayacak bu sisteme başvuruda bulunan kullanıcıların bir şikâyet formu doldurması gerekecek ve formda kullanıcıların tam olarak hangi nedenlerden dolayı özelliğin kapatılmasını talep ettiğini açıkça belirtmesi gerekecek. Meta çalışanlarını ikna edemeyen kullanıcılarınsa verileri toplanmaya devam edilecek. | Kaynak: Webtekno