Instagram, kullanıcıların uygulama içinden gönderilerini ve reels videolarını ne zaman paylaşılabileceğini ayarlamasına olanak tanıyan 'zamanlama' özelliğini test etmeye başladı.
Platform, yaptığı açıklamalarda özelliği denediğini doğruladı. Bir Meta sözcüsü verdiği demeçte, küresel kullanıcıların bir kısmında içerik planlama özelliğini test ettiklerini ifade etti. Zamanlamanın ne zaman herkese açılacağı ile ilgili ise bir bilgi verilmedi.
Kullanıcılar, normalde Instagram’daki gönderileri planlamak için uzun süredir üçüncü taraf araçları kullanıyordu. Platform da yeni özelliğiyle bunu bitirmeyi amaçlıyor.
Buna göre kullanıcıların, bir gönderi paylaşırken ekranın en alt kısmında çıkan ‘Gelişmiş Ayarlar’ seçeneğine basması gerekiyor. Bunun ardından ise en üst kısımda içeriği zamanlayabileceğinizi gösteren seçeneğe tıklanması ve gönderinin yayınlanacağı tarih ve saatin seçilmesi gerekiyor.
Webtekno'nun haberine göre, bu özellik temmuz ayında mobil uygulamalar hakkındaki paylaşımlarıyla öne çıkan Alessandro Palluzi tarafından fark edilmişti. Instagram da ağustosta TechCrunch’a yaptığı açıklamada bunun, herkese açık olmayan ve test edilmeyen özelliğin erken prototipi olduğunu aktarmıştı. Yeni açıklamalar da özelliğin test edilmeye başlandığını ortaya koydu.