Özellikle öğrencilerin ve dar gelirlilerin yöneldiği ikinci el beyaz eşyaları satın alırken hileli ürün, çabuk arızalanma gibi durumlarla karşılaşmamak için bazı noktalara dikkat etmek gerekiyor.
İkinci el beyaz eşyalar genellikle internet üzerinden kendi ürünlerini satanlarda ya da spotçularda bulunuyor. İki seçeneğin de artıları ve eksileri var. Örneğin güvenilir olmayan spotçulardan aldığınız ürünler hileli olabilir, ilk çalıştırmada sorun çıkarmayan eşyalar 1-2 ay sonra bir anda bozulabilir.
Bunun yanında internet üzerinden çok daha fazla satıcıya ulaşıp karşılaştırma yapma ve en uygun bulduğunuzu seçme şansınız var. Ancak spotçudan yapılan alımlarda nakliye ücreti ödenmezken internette uygun fiyata satılan beyaz eşyaların nakliyesini çoğunlukla alıcının karşılaması bekleniyor. 300 TL’lik bir ürüne 200 TL nakliye ücreti ödeme durumuyla karşı karşıya kalabilirsiniz. Nereden alacağınıza karar verdikten sonra ürün odaklı dikkat edilmesi gerekenler şöyle:
Buzdolabı satın almadan 2-3 saat önce satıcıdan aleti fişe takmasını isteyin. Böylece almaya gittiğinizde soğutmasında bir sorun olup olmadığını, çıkardığı sesi kontrol edebilirsiniz. Buzdolabını çalıştırmadan sadece dış görünüşüne bakarak arıza tespiti yapmak pek mümkün değildir.
Bunun yanında hileli buzdolaplarında gaz kaçağı, bozuk rezistans gibi durumlarla karşılaşılıyor. Aldığınız zaman sorunsuz çalışan bir buzdolabında kaçak varsa gazı 1-2 haftada biter, rezistansı bozuksa 10-15 gün sonra soğutmamaya başlar. Güvenilir satıcı olması ve arıza durumunda tamir garantisi vermeleri bu sorunlarla karşılaşma riskini azaltır.
İkinci el beyaz eşyaların sadece fişe takıldığında çalışıyor olması yeterli değildir. Satıcı, ürünü satabilmek için bunu yapacaktır fakat çamaşır ve bulaşık makinelerinde bir kez tam program çalıştırmadan ürün hakkında tam bir fikir edinemezsiniz. Garanti belgesi olmayan ikinci el beyaz eşyaları satın alırken deneme şansınız yoksa en azından belirtilen süre içinde arıza olması durumunda tamir garantisi veren satıcıları seçmeye çalışın.
Marka araştırması yapmak faydalı olacaktır. İnternetten markaların yetkili servisleri hakkında yapılan yorumlara ve şikâyetlere bakın, yedek parça bulunurluğuna dikkat edin. Aksi takdirde basit bir arızada bile parça bulunamadığından ya da yetkili servisin yetersizliğinden fazla masrafa girebilirsiniz.
Beyaz eşyaları satın aldığınızda ürünü teslim almadan parasını ödemeyin.