Bu nedenle de bilet bulmak ya uzun zaman alıyor ya da imkânsız hale geliyor. Hatta bilet bulamama sıkıntısı Kamu Denetçiliği Kurumu’na kadar taşındı. Yurttaşlar, Ankara-Kars arası sefer yapan “Doğu Ekspresi” biletlerinin satışını “Kamuya Açıklık İlkesi”nin ihlal edildiği iddiasıyla Kamu Denetçiliği Kurumu’na şikâyet etti.
Şikâyet gerekçesinde ise, tur firmalarının belli vagonları bir yıl önceden kapatması ve bu şekilde “Kamuya Açıklık İlkesi”nin ihlal edilmiş olması öne sürüldü. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı yetkilileri ise, tur firmalarına yalnızca 2 yataklı vagonun ayrıldığını, bunlardan aynı zamanda dağcılık kulüpleri, öğrenci grupları ve vakıfların da yararlanabildiğini söyledi.
Yetkililer, 4 yataklı, 4 pulman, 2 kuşetli ve bir de yemekli vagonun bireysel yolcular için ayrıldığı bilgisini verdi.
Doğu Ekspresi’nde saatlerce süren yolculukta başlayan arkadaşlıklara ve sohbetlere Cumhuriyet tanıklık etti. Yolcuların birbirlerine en çok sorduğu sorunun “Nasıl bilet buldun?” olması şaşırtmadı. Yolcuların çoğunluğunu aylar önce biletlerini satın alanlar oluşturuyor.
Şanslı olanlar yataklı vagonlarda yer bulup, yorgunluklarını yatarak atarken, yolcuların çoğu yolculuklarını koltuklarda tamamladı. 7’den 77’ye her yaştan, meslekten insanların bir araya geldiği yolculukta bol bol çekilen fotoğraflar ve yeni kurulan arkadaşlıklar güzel bir anı olarak kaldı.
Bilet bulabilenler ve hatta yataklı vagon ayarlayabilenler, yaşam alanı haline çevirdikleri vagonlarda ev rahatlığında keyifli bir yolculuk yapıyor. Çektikleri fotoğraflar ise, sırada bekleyenlerin iştahını kabartsa da bilet bulmak hâlâ zor.
Bilet bulunamayan bir 'ütopya': Doğu Ekspresi
Bilet bulunamayan bir 'ütopya': Doğu Ekspresi