T24 Haftalık Yazarı

Fatih Türkmenoğlu | Yola çıktım, yoldan çıktım!

[email protected]@fthturkmenoglu

17 Mart 2024

Hayat dediğin upuzun bir uçuştur

Gittikçe bitmeyen bir yoldayım yine. Benim fıtratımda "gitmek" var. Artık bu yaşımda, bundan yüzde yüz eminim. Çok para, başarı, büyük kazanımlar değil; alnımda yazan sadece gitmek…

03 Mart 2024

En güzel sanat eseri hayatsa eğer...

Bir ağızdan, bağıra çağıra söylüyoruz şarkıları. Gece yarısını çoktan geçmiş saat. Yaşını başını almış üç kişi, bir Nişantaşı evinde, ansızın oluşan bir parti atmosferinde, kendimizden geçiyoruz. Kalpler hep genç, figürler hep 80'lerden, şarkılar her daim yaren…

18 Şubat 2024

Benim meskenim dağlardır, dağlar

Ne zamandır bir trekking günü yapmak istiyordum. Biliyorum, iyi gelecek. Bir saatlik egzersiz, iki saatlik yürüyüşten başka bir etki; bir "iyileşme" deneyimi olacak. Tam gün, sıkı bir dağ-bayır yürüyüşü, tırmanışı, arada da hafif tempo koşu… İşte, tam "o gün", insanın hep bir manisi, hep bir başka organizasyonu, hep bir duygu durum dalgalanması çıkıveriyor. "Başka zaman yaparım" deyip sallamak, bilinç altının ürettiği en kolay çözüm olarak karşımızda beliriyor

04 Şubat 2024

Hayat sana kar vermişse, kardan adam yap!

Hayatın en hatırlanır anları en beklenmedik zamanlarda karşımıza çıkan, en umulmadık yerlerde oluşan, saniye saniye şekillenen durumlar değil midir?

28 Ocak 2024

Didim ve kahinler merkezi Apollon Tapınağı

Didim, doğal güzelliğini bir çırpıda sallayıvermiş bir tatil beldesi. Çok güzel kadınmış, acayip kötü giyinmiş, boyaları yüzüne avuç avuç sürmüş, hafiften akli melekelerini yitirmiş, zavallı yıllarca da yıkanmamış gibi bir durum. Bu kadar güzellik; plajlar, bu doğa, bu kum, bu iklim; sonra böylesi korkunç ötesi apartmanlar… Ege değil de, İç Anadolu’nun çirkince büyümüş ama gelişememiş kasabalarına benzer Didim. İnsanın içini acıtır…

21 Ocak 2024

Marmara'dan Ege'ye bir yol hikâyesi

Türkiye sınırlarına girip hemen Ege'ye doğru yola çıktım. Arka arkaya katılmam gereken iş ve dost toplantıları bahane oldu. Ben geziyorken, gidiyorken en iyi formatımdayım. Bu kesin bilgi. Bu sefer de yolda olmak, Ege'de olmak, Tavacı Refik'te yemek yemek şahaneydi

07 Ocak 2024

Bir Londra üçlemesi: The good, the bad and the ugly

Özgürlük, demokrasi, zarafet bir gölge gibi her an takip ediyor. Ama pislik, pahalılık ve yüzlerine acı oturmuş göçmenler de her kareye sızıyor. Dünya kast sisteminin en altındakiler, Londra'da nasıl hayat kuruyor; şaşıyorum. Pahalılık ve çok kötü evler, "Aaaah, yeter ama" dedirtiyor. Londra, bu yazıda bir üçleme olarak satırlara dökülüyor…

24 Aralık 2023

Abi Londra'da azcık göbek atalım ya!

Bir oyuna gittim ve bütün dünyam değişti. Aman yarabbi, nasıl bir şeydi bu böyle… "Ayakta olsun biletler" dedik, meğer oyunun içine dahil oluyormuşuz. Seyretmedik, resmen tüm oyuncularla birlikte oynadık. Bir sağa bir sola gidip, hikâyenin sorunsuz akmasına yardım ettik. Bazen dans ettik, bazen kostümlerine son rötuşları yaptık. Neredeyse üç saat süren oyun sonunda, tüm oyuncularla arkadaş olmuştuk. Ki, oyuncuların bazıları oldukça tanıdıktı. Üstelik başrollerin birinde, son yıllarda en sevdiğim İngiliz oyunculardan Daniel Mays vardı. Final, düğün sahnesinin partisiydi. Her birimiz çemberin ortasına geçip yeteneklerimizi sergiledik. Londra'da, West-End'de sahneye çıkmış edasıyla eve döndüm. Resmen iyileşmiş, hafiflemiştim…

17 Aralık 2023

İstanbul'da Paris'ten Ege'ye duygusal bir yolculuk

İstanbul'da tiyatrolara, gösterilere yetişebilmek mümkün değil. Ne çok sahne, onlarca oyun, takip edecek yüzlerce yeni oyuncu var…

03 Aralık 2023

Bembeyaz, pürüzsüz çocukların heykeltraşı: Ayla Turan

Atatürk Oto Sanayi Sitesi'nin tam ortasında bir sanatçı atölyesi. Dışarıda bambaşka bir dünya; burada sanat var ve soba yanıyor. Heykelleri bambaşka anıları, duyguları canlandırıyor kafamda. Bir zamansızlık ve yersizlik duygusu içindeyim yine. Ayla Turan'ın heykelleriyle, kendi çocukluğumun başka günlerinde dolaşıyorum bıkmadan, usanmadan…

26 Kasım 2023

Hamburg'da sonbahar

Kilometreler boyu, kahvenin her tonundaki yapraklara basarak, tertemiz havayı içime çekerek, başka bir evrende ve bu dünyada aynı anda, yürüdüm. Göller, ağaçlar, renkler… Romantizmin ve quantum'un doruğunda bir seyahat oldu bu. Fazla planlamadan, hiç araştırmadan, çalışmadan… Doğanın bu denli cömert oluşuna, insanlar tarafından acımasızca bozulmadan kalışına, havanın adeta canlandırırcasına taze oluşuna hayret ettim. İçim acırcasına, yüreğim yanarcasına hayret ettim…

19 Kasım 2023

Tadında Milas var

Milas'ta Zeytin Hasadı Şenliği'ne davetliydim. Üç gün üç gece süren, gerçek bir festival. "Gerçek" kelimesinin altını çizdim, üstünü de floresanlı sarı kalemimle boyadım gibi düşünün. O derece gerçek, o derece içten…