Refika Birgül ile temizlik
Mutfakta görmeye alıştığımız ve içten, heyecanlı konuşmasına bayıldığımız Refika Birgül en mutlu haberlerin başında olmayı hak edecek bir hareket başlattı: #refikaile1milyonçöptopluyoruz Sosyal medyanın faydalı amaçlarla kullanılınca büyük bir araç haline geldiğini ispatlayan Refika'nın başlattığı harekete göre, gittiğiniz yerlere yanınızda çöp poşeti götürüyor ve kaç kilo, kaç poşet çöp topladığınızı Instagram'da paylaşıyorsunuz. Bu paylaşıma arkadaşlarınızı da etiketleyerek onları da daha fazla çöp toplama challenge'ına davet ediyorsunuz. Bu challenge'a Larissa Burak gibi sosyal medyanın en ünlü isimleri de dahil olunca gerçek bir akıma dönüştü hareket. Ve kolay kolay da sönecek gibi görünmüyor. Bravo Refika Birgül ve challenge'ını kabul eden herkes! Çöp de bizim dünya da!
Daha az ambalaj
Tek kullanımlık plastiklerin ve ambalajların en çok tüketildiği alanlardan biri, marketlerin günlük yiyecek/içecek bölümleri. İngiltere'nin en güzel market zincirlerinden biri olan Waitrose, buna harika bir çözüm geliştirmiş: Üyelikle alınan, tekrar kullanılabilen ambalajlar. Aldığınız bir yiyeceği depozitolu ambalajıyla alıp barkodunu okutarak ambalajların toplanma noktalarından birine atıyorsunuz. Bu tekrar kullanılabilen ve doğa dostu ambalaj temizlenip yeniden kullanıma sunuluyor. Belki Türkiye'de bunun öncüsü Waitrose gibi daha butik bir zincir olan Macro olabilir! Hatta Kanyon Alışveriş Merkezi şubesinden başlayabilirler.
Geri dönüştürülmüş şişelerden botlar
Yaz aylarında serin bir haber olan Timberland'in geri dönüştürülmüş şişelerden ürettiği ReBotl ayakkabılarına bayılmıştık. 2020'de tüm ayakkabılarını organik veya yenilenebilir malzemelerden üretmeyi planlayan Timberland, kış için de ReBotl modellerini devam ettiriyor. "Earthkeepers" koleksiyonundaki çevreye duyarlı ürünlerin hepsi birbirinden şık ve içiniz rahat giyebileceğiniz ürünler. Türkiye'de sınırlı çeşit bulunsa da en rahat spor ayakkabı (hiking) modellerinden olan Delphiville modeli Timberland satan mağazalarda mevcut.
İklim değişimi Game of Thrones'a karşı
İklim değişimi protestolarının en azından farkındalık yaratma adına işe yaradığının ispatı Google arama istatistikleri oldu. Eylül ayında ilk defa iklim değişimi hakkında Game of Thrones'dan yani hakkında en çok arama yapılan diziden daha fazla arama yapılmış. Google Trends'e göre günde arama motorunda günde yapılan yaklaşık 3,6 milyar aramanın çoğunluğu bu kez iklim değişimi ve Greta'nın konuşması hakkındaymış. Hiçbir şey olmasa bile birileri bu konuda bilgi edinmek için uğraşıyor!
Bu da bir başlangıç.