TARİH

21 Kasım 2024

Şiddet karşıtı, onurlu ve güçlendirici bir yaşam!

Kapitalizm varlığı sürdürmek için sürekli ayrımlar, hiyerarşiler, eşitsizlikler, yeni tahakküm biçimleriyle varlığını sürdürüyor. Yaşamın içinde şiddet çok katmanlı bir biçimde yaşanıyor. Ezilen toplumsal cinsiyetler, çocuklar, ezilen etnik ve dini inanca sahip toplumsal kesimler, muhalif siyasal görüşlere sahip olanlar şiddete daha çok maruz kalıyorlar

Devamını Oku

TARİH

09 Ekim 2024

Ölüme ve yaşamaya dair

Yaşamdan yana tavra devam etmeli, insanlığa ve yeryüzüne hakaret etmediğimiz bir yaşam uğraşısı vermeliyiz. Güle güle babam, anılarda ve fotoğraflarda, Eskişehir’de yeniden buluşmak üzere

Devamını Oku

TARİH

13 Ağustos 2024

Katliam yasası yürürlükteyken ekolojik bir eğitimden söz etmek mümkün değil! 

Yüzümüzü, sokağa, sokak hayvanlarına çevirmeli ve olası tehlikelerden onları korumalıyız

Devamını Oku

TARİH

29 Temmuz 2024

Okullar tatil! Tatile gidemeyen ve giden çocuklar!

Günlerdir kamuoyu “Yasayı Geri Çek” diyor, biz de buradan sesleniyoruz: Yasayı geri çek ki kentlerde sokak hayvanlarını yaşatacak bir düzine yol bulalım! Doğa dostu, hayvan dostu kentleri, emekten yana, çocuk dostu kentleri hep birlikte inşa edelim!

Devamını Oku

TARİH

13 Temmuz 2024

TBMM'nin öğretmenlik mesleği ile sınavı

Ankara'da 50 binin üzerinde öğretmen var. Tatil nedeniyle gidenler dışında da binlerce öğretmenin kentte olduğunu tahmin edebiliriz. TBMM'nin yanında, Milli Egemenlik Park'ında meslektaşları onları bekliyor! Mesleklerine, özgürlüklerine, demokratik ve adil bir eğitime güç vermek için

Devamını Oku

TARİH

01 Temmuz 2024

Öğretmenlik Meslek Kanunu teklifinde eğitim emekçileri için ne var ne yok?

Bu ortak belge, öğretmenlerin ekonomik ve sosyal haklarına ilişkin mücadelesini yükseltmeye, eğitim emekçilerinin mesleki gelişimini artırmaya, demokratik, eşitlikçi ve özgürlüğü önemseyen bir öğretmenlik meslek kanununun hazırlanmasında yasa koyucuya bir harita sunmaya hizmet edecektir

Devamını Oku

TARİH

16 Haziran 2024

İnsani gelişimimiz hakkında Küresel Sosyal Gelişme Endeksi ne diyor?

Çocuklar ve gençler söz konusu olduğunda ilk fırsatta sormamız gereken soru şudur: Okullar ve üniversiteler, öğrencileri geliştiriyor ve güçlendiriyor mu? Amaçlı, anlamlı ve onurlu bir yaşam sürdürmesi için eğitim kurumları çocukları ve gençleri ne denli güçlendiriyor? Bu sorulara kendi eğitim ve öğrenme coğrafyamızdan olumlu cevap vermek güçtür. Çünkü Türkiye'de, çocuk, genç, yetişkin, kadınlar, yaşlılar ve tüm yurttaşlar her gün güçlerinden, haklarından ve özgürlüklerinden vazgeçmeye zorlanıyorlar

Devamını Oku

TARİH

03 Haziran 2024

Maarif Modeli’nde sözde çocuk hakları

“Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli”nde de çocuğun adı yoktur. Ayrıca okullarda da çocukların kendilerini ifade edebileceği zeminler çok sınırlıdır

Devamını Oku

TARİH

19 Mayıs 2024

Okulda şiddet ve eğitim sendikalarının iş bırakma eylemi

Çoklu krizlerin arasında eğitimde şiddetin yol açtığı krizi yaşıyoruz. Bu kriz, sorunu yeniden düşünmemizi ve şiddeti engellemek için harekete geçmemizi sağlamalı. Ancak önceden oluşmuş yargılarla, önyargılarla tepkisel duygulanışlar içinde olduğumuzda çözüm üretemeyiz. Düşünceyi harekete geçiren şeyin farkına varmamız, onu anlamamız ve makro alanda olduğu kadar eğitimin en moleküler düzeyi olan okullarda ve sınıflarda yeni bir tarzda, yapabilirliklerimizin yolunu bu olayın duygusal şiddetini üzerimizde hissederek açmalıyız. Öğretmenlerin yol açıcı bir işlev görmesi çok önemli!

Devamını Oku

TARİH

09 Mayıs 2024

Maarif Modeli: MEB’in ne söylediğine değil ne yaptığına bakmak!

Önceki eğitim modeli ve yaklaşımı ile Maarif Modeli’nin yaklaşımını “farkı” ortaya çıkaracak biçimde kamuoyuna anlatmanız gerekir. Ancak bu açıklığın olmadığını görüyoruz.  Siyasal iktidarın bakış açısından neo-liberal eğitim süslemeleriyle bezense de İdealizmin, eğitimin felsefi temelleri açısından da Daimicilik akımının bayrağı dikilmiş Maarif Modelinde!

Devamını Oku