TCDD Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı İsa Apaydın ile TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Veysi Kurt görevlerinden alındı. TCDD Genel Müdürlüğü ve Yönetim Kurulu Başkanlığına aynı yer Genel Müdür Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Ali İhsan Uygun, TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürlüğü ve Yönetim Kurulu Başkanlığına ise Karayolları Genel Müdürlüğü Genel Müdür Yardımcısı Kamuran Yazıcı'nın ataması yapıldı.
Atama kararları Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları İşletmesi (TCDD) Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı İsa Apaydın ile TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Başkanı Veysi Kurt görevlerinden alındı.
Bu suretle boşalan TCDD Genel Müdürlüğü ve Yönetim Kurulu Başkanlığına aynı yer Genel Müdür Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi Ali İhsan Uygun, TCDD Taşımacılık AŞ Genel Müdürlüğü ve Yönetim Kurulu Başkanlığına ise Karayolları Genel Müdürlüğü Genel Müdür Yardımcısı Kamuran Yazıcı atandı.
TCDD Genel Müdür Yardımcılığına Öner Özgür, Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdür Yardımcılığına ise Yunus Emre Ayözen’in atamaları gerçekleştirildi.
Apaydın döneminde yaşanan tren kazaları
İsa Apaydın'ın göreve geldiği 2016 yılında Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Kaza Araştırma İnceleme Kurulu "Demiryolu Kaza İstatistikleri" raporuna göre 67 kazada 95 kişi öldü, 85 kişi yaralandı. 2017 yılı raporuna göre ise meydana gelen 45 kazada 54 kişi öldü, 31 kişi yaralandı.
6 Mayıs 2017 - Ankara-Kırıkkale'de tren vagonu devrildi
Ankara-Kırıkkale hattında ilaçlama yapan trenin vagonu devrildi. Vagonun altında kalan işçilerden biri yaşamını yitirdi, 3 işçi yaralandı.
Makinistler Zeki Orhan ve İbrahim Dinç yönetimindeki TCDD'nin 82205 sayılı ilaçlama treninin vagonu, makas değiştirdikten sonra devrildi.
Tren, çevredekilerin uyarısıyla durdu.
Bu sırada ilaçlama yapan işçilerden Hayrettin Pala devrilen tren vagonunun altında kaldı.
Pala, sağlık ekiplerinin yaptığı tüm müdahaleye rağmen yaşamını yitirdi.
4 Ağustos 2017 - Elazığ'da yük treni devrildi
Elazığ'ın Baskil ilçesinde saat 19.40 sıralarında 930 ton demir cevheri taşıyan yük treninin raydan çıkması sonucu makinist Mehmet Kirkin ve yardımcı makinist Sergen Ayverdi olay yerinde hayatını kaybetti.
Evrensel gazetesinin haberine göre kaza sonrası olay yerinde incelemeler yapan Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası Malatya Şube Başkanı Hasan Akdemir, vagonların fren aksamının çalışmadığını ifade etti.
Trende eksikleri belirlemekle görevli tren teşkil memurlarının görevinin makinistlere yüklendiğini, trende görevli memur sayısının 4 kişiden 2 kişiye düşürüldüğünü söyleyen Akdemir, "Makinistler iş yoğunluğundan dolayı eksikleri tespit edemeyebilirler. Bu şekilde bu tür kazalar yaşanmaya devam eder" uyarısında bulundu.
8 Temmuz 2018 - Çorlu'daki tren kazasında 25 kişi öldü
Tekirdağ'ın Çorlu ilçesinde, yolcu treninin devrilmesi sonucu 25 kişi hayatını kaybetti, 318 kişi yaralandı.
Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan kazanın "aşırı yağışlar nedeniyle menfez ile ray arasındaki toprağın boşalmasından" kaynaklandığını söyledi.
İnşaat Mühendisleri Odası ise "Suçlu yağmur değildir. Yapanlar, yaptıranlar ve yapılmış olan yapıları denetlemeyenlerdir. Altyapısı ve üstyapısı iyi durumda olmayan demiryolu hatlarında uygulanan seri fren, üstyapıda burkulma gibi bozulmalara neden olabilmektedir" açıklamasında bulundu.
Kasım ayında savcılığa verilen bilirkişi raporuna kazada ölenlerin yakınları itiraz etti.
Bilirkişi heyetinde yer alan Prof. Dr. Mustafa Karaşahin'in Ulaştırma Bakanlığı Danışmanı, Bekir Sıddık Binboğa Yarman'ın ise hattın sinyalizasyon işlerini yapan şirketlerin yönetim kurulu başkanı olduğu belirtilerek, "Görevleri, bilirkişinin tarafsızlığına ve hazırlanan raporun objektifliğine gölge düşürecek niteliktedir" denildi.
TIKLAYIN: Çorlu'da yakınlarını kaybedenler: Devlet bize sırtını döndü
13 Aralık 2018 - Ankara’daki tren kazasında 9 kişi öldü
Ankara'da meydana gelen yüksek hızlı tren kazasında 3’ü makinist 9 kişi hayatını kaybetti. Kazada 84 kişi de yaralandı.
Ankara- Konya seferinin yapıldığı YHT ile raylarda kontrol için bulunun kılavuz trenin çarpışması sonucu meydana gelen kazayla ilgili Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı'nca yürütülen soruşturmada oluşturulan bilirkişi heyeti, raporunu tamamladı.
Eskişehir Teknik Üniversitesi Raylı Sistemler Programı öğretim üyelerinden oluşan 3 kişilik bilirkişi heyeti, 13 Aralık 2018 tarihindeki kazayla parorunu savcılığa gönderildi.
12 sayfalık raporda, kazaya 'hızlı tren kazası' demenin doğru olmadığı belirtilerek, 'konvansiyonel (geleneksel) hatta 110 kilometre hızla hızlı tren setinin yaptığı bir kaza' tanımlaması kullanıldı.
Demir yollarında Trenlerin Merkezden İdaresi Sistemi (TMİ), Trenlerin Sinyallerle İdaresi Sistemi (TSİ) ve Avrupa Demiryolu Trafik Yönetim Sistemi-Avrupa Tren Kontrol Sistemi (ERTMS-ETCS) kullanılarak, taşımacılık yapıldığı vurgulandı.
Raporda, kazanın 3 'kök' nedeninin bulunduğu, birinci 'kök' nedeninin, hattın eksikleri olduğu halde işletmeye açılması olduğu belirtildi. Ankara- Sincan hattında kullanılması planlanan trafik yönetim sisteminin 'ETCS/ERTMS' olduğuna dikkat çekilerek, yolun, imalat tamamlanmadan proje kapsamı bitmeden ve gerekli zaman tanınmadan işletmeye açıldığı kaydedildi. Raporda, "Ankara-Sincan hızlı tren hattını imalatı tamamlanmadan, ETCS/ERTMS sistemi gerekleri olmadan işletmeye açtığı için TCDD Genel Müdürü İsa A. kusurludur. Kazanın birinci 'kök' nedeni, hattın eksikleri olduğu halde açılması, diğer bir ifadeyle hattın açılması için acele edilmesidir" denildi.
TIKLAYIN: Ankara YHT kazası: Kusurlu bulunan 17 yönetici serbest, hareket memuru ve trafik kontrolorü tutuklu
19 Eylül 2019 - Bilecik’te YHT kontrol treni raydan çıktı: İki makinist öldü
Ankara’dan yola çıkıp Yüksel Hızlı Tren (YHT) hattını kontrol amacıyla ilerleyen tekli kompartıman, Bilecik merkeze bağlı Ahmetpınar köyü sınırları içindeki tünelde raydan çıkarak duvara çarptı. Kazada, kılavuz trende bulunan ve 2 makinist olay yerinde yaşamını yitirdi.
TIKLAYIN: Bilecik'te kılavuz tren tünelde raydan çıktı: 2 ölü