Kamil Koç’un Almanya merkezli Flixmobility GmbH’ye satılmasıyla otobüs taşımacılığının sistemi değişmeye başladı. Avrupa ve ABD’de Flixbus adıyla hizmet veren ve her yıl milyonlarca yolcu taşıyan şirket, yoğun olan otobüs hatlarında muavin, host, hostes ve ikram uygulamasını kaldırdı.
Firma, bu uygulamayı tüm Türkiye geneline yaymaya hazırlanıyor. ‘Uygun fiyatlı’ ulaşım konusunda öne çıkan firma, Avrupa ve Amerika’da uyguladığı sistemi bu şekilde Türkiye’ye getirmiş oldu. Diğer otobüs firmaları da diğer maliyetlerden dolayı ve diğer firmalarla rekabet edebilmek için aynı sistemleri hayata geçirmeye hazırlanıyor.
Daha önceden birçok otobüs firması artan maliyetlerden dolayı ikram uygulamasını kaldırmıştı.
Hürriyet'ten Ece Çelik'in haberine göre yolcu kapasitesini artırmak için uzun araçları tercih eden firma aynı zamanda 2+1 oturma düzeni olan otobüsleri de kaldırıyor. Artık tüm mesafelerde 54 kişilik araçlarla yolcu taşıyacak. Firmanın otobüs taşımacılığında gelecek dönemdeki bir diğer uygulaması da, ‘numarasız bilet’ satmak olacak. Otobüsteki koltuk sayısına göre bilet satacak firma, servis uygulamasını da kaldıracak.
Merkezden taşıma
Yeni sistem ile otobüs firmalarının ilçelere yayılan servis taşımacılığı da köklü değişime uğrayacak. Türkiye Otobüsçüler Federasyonu (TOFED) Başkanı Birol Özcan, bu konuda İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile görüşmelere başladıklarını bildirdi. Özcan, şunları söyledi:
“Servis terminallerinin kaldırılması konusunu daha önce görüşüyorduk. Ancak o zaman buna tek karşı çıkan Kamil Koç olmuştu. Biz de planları rafa kaldırmıştık. Şimdi gelinen noktada onlar uygulamak istiyor. Yolcu için de daha faydalı; ilçelerde otobüs servis bölgelerine her şirketin her aracı girip çıkınca trafiğin bile sonu gelmiyor.
TIKLAYIN - Kamil Koç, Almanlara satılıyor