T24 Haber Merkezi
Kanada Rekabet Bürosu ve Hindistan Rekabet Kurumu, teknoloji devi Google’a karşı iki farklı soruşturma başlattı. Kanada’da çevrimiçi reklamcılık sektöründeki uygulamalarla ilgili olarak şirketin rekabete aykırı davranışlarda bulunduğu iddia edilirken, Hindistan’da gerçek para oyunlarına yönelik politikaları mercek altına alındı.
Kanada Rekabet Bürosu, Google’ın çevrimiçi reklam teknolojisi pazarında rakiplerini saf dışı bıraktığını ve hâkim konumunu kötüye kullandığını belirterek, Rekabet Mahkemesi'ne dava başvurusunda bulundu. Bu başvuruda, Google’dan reklam teknolojisi araçlarından ikisini satması ve Kanada rekabet yasalarına uyumu teşvik edecek bir ceza ödemesi talep ediliyor.
Soruşturma, 2020 yılında başladı ve bu yılın başlarında Google’ın reklam teknolojisi hizmetlerini de kapsayacak şekilde genişletildi. Rekabet Bürosu’na göre Google, Kanada çevrimiçi reklamcılık pazarında "ad tech stack" olarak adlandırılan tüm hizmet katmanlarında en büyük sağlayıcı konumunda. Büroya göre, şirket bu gücünü pazar payını korumak ve daha da güçlendirmek için kötüye kullanıyor.
Google suçlamaları reddetti
Google ise suçlamaları reddederek, reklam teknolojisi araçlarının web siteleri ve uygulamaların içeriklerini finanse etmelerine yardımcı olduğunu ve her ölçekteki işletmelerin yeni müşterilere etkili bir şekilde ulaşmasını sağladığını savundu. Google Küresel Reklamlar Başkan Yardımcısı Dan Taylor, "Reklam alıcıları ve satıcıları için pek çok seçenek var. Bu yoğun rekabet ortamında şikayetler gerçeği yansıtmıyor" dedi.
Hindistan'da rekabet dezavantajı iddiası
Hindistan Rekabet Kurumu (CCI), çevrimiçi oyun platformu WinZO’nun şikayeti üzerine Google’ın uygulama mağazasındaki politikalarını incelemeye aldı. Şikayet, Google’ın gerçek para oyunlarına yönelik kısıtlamalarının bazı kategorilere ayrıcalıklı muamele sağlarken diğerlerini dışlaması üzerine yoğunlaşıyor.
WinZO, Google’ın güncellenen politikalarının yalnızca fantezi sporları ve rummy gibi belirli kategorilere izin verdiğini, ancak carrom (bir Hint oyunu), bulmacalar ve araba yarışı gibi diğer oyun kategorilerinde faaliyet gösteren uygulamaları dışladığını belirtiyor. Şirket, bu durumun rekabet dezavantajı yarattığını savunuyor.
CCI tarafından yayımlanan bir belgede, "Google, belirli uygulama kategorilerine ayrıcalıklı muamele sağlayarak iki kademeli bir piyasa oluşturuyor ve diğer geliştiricileri dezavantajlı duruma düşürüyor" ifadesi yer aldı. Hindistan’daki soruşturmanın 60 gün içinde tamamlanması bekleniyor.